مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: دادگستری استان با داشتن ۷۰ درصد شعب با موجودی نامتعارف، دارای بیشترین شعب نامتعارف در کشور  بوده‌است که باید ساماندهی شود.

دادگاه

حجت الاسلام  سیدحسین حسینی در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: قرار است در سال جاری با برگزاری آزمون استخدامی قوه قضاییه، کمبود کادر اداری در حوزه‌های مختلف قضایی استان  کردستان برطرف شود.

وی گفت: در ابتدای آذرماه سال ۱۳۹۹، دادگستری استان با داشتن ۷۰ درصد شعب با موجودی نامتعارف، دارای بیشترین شعب نامتعارف در کشور بود که این میزان در پایان تیرماه امسال به ۵۷ درصد رسیده است. با این وجود نیز  با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: لازم است که همکاران قضایی و اداری با تلاش مضاعف و اقدام جهادی در مدت حداکثر ۴ ماه آینده با سروسامان دادن شعب موجبات رضایتمندی بیش از پیش مردم استان را فراهم کنند.

وی تاکید کرد : مقرر است امسال و با برگزاری آزمون استخدامی قوه قضاییه، کمبود کادر اداری در حوزه‌های مختلف قضایی استان برطرف شود.

 حسینی خاطر نشان کرد: دستورالعمل نقل و انتقال قضات در قوه قضاییه نظام‌مند شده و هر قاضی می‌تواند در این دستورالعمل امتیاز خود را مشاهده  و بر این اساس چشم انداز انتقالی‌های ضابطه‌مند می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پوشش تمامی جمعیت استان کردستان در سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیکی اشخاص در سامانه قضایی) تاکید کرد : هم اکنون ۹۳.۶ درصد ابلاغات در دادگستری استان کردستان بصورت الکترونیک صادر می شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود : روسای دادگستری شهرستان‌های استان مکلفند نسبت به بررسی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام کرده و نتیجه را اعلام کنند

کد خبر 620855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha