فصل سوم سریال کمدی «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم» (What We Do in the Shadows) در هجو داستان‌ها و فیلم‌های ومپایری به زودی از شبکه FX پخش خواهد شد.

آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم

به گزارش همشهری آنلاین، سریال آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم، درباره زندگی چهار ومپایر و یک خدمتکار است که آرزو دارد روزی اربابش او را به ومپایر تبدیل کند. این پنج نفر در استتن‌آیلند نیویورک زندگی می‌کنند و سعی می‌کنند تا جای ممکن عادی به نظر برسند و شبیه مردم معمولی رفتار کنند. لازلو، ناجا و ناندور، خون‌آشامند و کالین رابینسون ومپایر انرژی است. رابینسون به شیوه‌های مختلفی از جمله تعریف کردن ماجراهای کسل‌کننده یا ارائه طولانی مدت اطلاعات غیرضروری از دیگران انرژی می‌گیرد و از این انرژی تغذیه می‌کند.

خون‌آشامی که فارسی بلد است | پخش فصل سوم «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم»

این سریال، بر پایه ایده فیلمی به همین نام به کارگردانی تایکا وایتیتی جیمین کلمنت تولید شده است. نسخه سینمایی، که زندگی گروهی از خون‌آشام‌ها در ولینگتون نیوزلند را روایت می‌کند، در سال ۲۰۱۴ با بودجه ۱.۶ میلیون دلاری تولید شد و ۶.۹ میلیون دلار فروخت. البته ایده شخصیت کالین رابینسون، که در دنیای معمولی کارمند اداره است و با سر بردن حوصله همکاران یا خسته کردنشان، خودش را شارژ می‌کند، ایده‌ای منحصر به سریال است. اما هجو خون‌آشام‌ها و شوخی با آسیب‌پذیر بودنشان در برابر نور خورشید یا صلیب و کلیسا و دشمنی‌شان با گرگینه‌ها چیزی است که در نسخه سینمایی هم شاهد آن هستیم.

خون‌آشامی که فارسی بلد است | پخش فصل سوم «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم»

البته کالین رابینسون تنها ویژگی خلاقانه سریال نیست. یکی دیگر از شخصیت‌ها به نام ناندور، فرمانروای سرزمینی خیالی در امپراتوری عثمانی است که اسبی به نام جهان داشته است و وقتی روح خودش را احضار می‌کند، به زبان فارسی حرف می‌زند. ناجا و لازلو زن و شوهرند و صدها سال است که زندگی عاشقانه‌ای دارند. گیرمو، که خادم ناندور است، هرچند دوست دارد یک روز خون‌آشام شود، اما یک روز متوجه می‌شود که استعداد عجیبی در خون‌آشام‌کشی دارد و با این دوگانه دست به گریبان است. 

خون‌آشامی که فارسی بلد است | پخش فصل سوم «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم»

سریال به سبک ماکیومنتری ساخته شده است. ماکیومنتری یا همان مستند ساختگی یا مستند کمدی، نوعی فیلم یا نمایش تلویزیونی است که ماجراهای خیالی را به شیوه مستند ارائه می‌کند. در این سریال، انواع فیلم‌ها و سریال‌های ومپایری هجو می‌شوند؛ از دراکولای برام استوکر تا توایلایت و فقط عاشق‌ها زنده می‌مانندِ جیم جارموش. بنابراین اگر کسی این دست فیلم‌ها را تماشا نکرده باشد، احتمالا با شوخی‌ها ارتباط برقرار نکند. شوخی‌هایی که از نظر برخی خنده‌دار و از نظر عده دیگری مسخره و حوصله‌سربر است. هرچند تلاش طنزآمیز این خون‌آشام‌ها برای گذران زندگی روزمره و سازگار شدن با محیط و اصرار گیرمو، خدمتکار ناندور برای رسیدن به آرزوی ومپایر شدن، حتما آن‌قدر طرفدار داشته است که شبکه FX را راضی کرده که نه‌تنها با وجود سختی‌های کرونا فصل سوم را بسازد، بلکه پیش از پخش فصل سوم، برای فصل چهار سفارش ساخت بدهد.

خون‌آشامی که فارسی بلد است | پخش فصل سوم «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم»

هر قسمت از سریال حدود ۲۰ دقیقه است و هر فصل، ۱۰ قسمت. به گزارش شبکه FX، آمار بینندگان فصل دوم این سریال، با میانگین ۳.۲ میلیونی در پلتفرم‌های دیجیتال از جمله هولو (Hulu) نسبت به فصل اول حدود ۲۵ درصد رشد داشته است. احتمالا سازندگان امیدوارند که سریال در این فصل اگر نتواند مخاطبانش را افزایش دهد، دست‌کم بتواند طرفدارانش را همچنان راضی نگه دارد.

خون‌آشامی که فارسی بلد است | پخش فصل سوم «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم»

فصل سوم که به تازگی تریلر آن منتشر شده، مانند دو فصل قبل ۱۰ قسمت است. دو قسمت ابتدایی آن دوم سپتامبر از FX پخش می‌شود و باقی قسمت‌ها به صورت هفتگی منتشر خواهند شد. برای کسانی که  روحیه شوخ‌طبعی دارند و به داستان‌های ومپایری هم علاقمندند، تماشای این سریال می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. البته که این سریال مخصوص بزرگسالان و دارای برچسب رده‌ سنی TV-MA است. وایتیتی و کلمنت از نویسندگان و تهیه‌کنندگان سریالند و مت بری، کیوان نوواک، ناتازیا دیمتریو و مارک گویلن در آن ایفای نقش می‌کنند.

کد خبر 620770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خدایا کمک IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    5 3
    اینا دیگه چگونه!؟،