برخی منابع خبری مدعی شدند محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در ساعت‌های آینده از مقام خود کناره‌گیری و قدرت را به شکل کامل به طالبان واگذار می‌کند.

محمد اشرف غني

به گزارش همشهری آنلاین، اشرف غنی فیلمی از استعفای خود ثبت و ضبط کرده و هر آن ممکن است با انتشار عمومی این ویدئو، رئیس جمهوری افغانستان عملا از مقام خود کناره بگیرد.

گفته می‌شود گروهی از نزدیکان اشرف غنی با چمدان‌های پر از دلار فرار کرده‌اند و با کناره‌گیری رئیس جمهوری افغانستان و سقوط کابل، طالبان بر تمام مناطق این کشور حاکم می‌شود.

ویدئوی اول غنی دقایقی پیش منتشر شد که ظاهرا زمینه را برای کناره‌گیری از قدرت فراهم کرده است. او در این ویدئو گفت: من یک مسئولیت تاریخی دارم که اجازه ندهم دیگر در این کشور از جنگ تحمیلی خونی ریخته شود.

رئیس جمهوری افغانستان دومین ویدئوی خود را شب گذشته ضبط کرده و به احتمال فراوان ماجرای استعفا و کناره‌گیری از قدرت در آن آمده است.

اشرف غنی شب گذشته در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با سفیر ایالات متحده آمریکا دیدار و پیشنهاد استعفا را دریافت کرده است. برخی معتقدند از آنجا که طالبان می‌خواهد غنی و معاون او را دستگیر کند، رئیس جمهوری افغانستان بلادرنگ خاک این کشور را ترک می‌کند و به مکانی امن می‌رود.

کد خبر 620742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha