شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

یکی از منابع غذایی مهم جهت تقویت سیستم ایمنی بدن میوه‌ها هستند که یکی از این میوه‌ها توت‌فرنگی است.

Strawberry Smoothie - اسموتی توت فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت‌نیوز اما آیا توت‌فرنگی می‌تواند از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی کند؟ شواهد از مطالعات بالینی نشان می‌دهد که آنها می‌توانند.

با توجه به همه‌گیری کرونا ادعاهای گمراه‌کننده ای در مورد محصولاتی مطرح می‌شود که نه‌تنها می‌توانند سیستم ایمنی بدن را سالم نگه دارند، بلکه از ابتلای افراد به ویروس نیز جلوگیری کنند.

توت‌فرنگی به دلیل طعم آن و البته سرشار بودنش از ویتامین c بسیار مورد اهمیت قرار دارد و اکنون نیز ادعا می شود تاثیری مثبت بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

در رابطه با توت فرنگی چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که سرشار از ویتامین c است. این ویتامین ضریب اطمینان سیستم ایمنی بدن را بسیار بالا می‌برد.

بر اساس شواهد بالینی، در اینجا حقایقی در مورد ویژگی‌های ایمنی‌بخش توت‌فرنگی آمده است.

افراد جوان و مسن مبتلا به بیماری‌های مزمن زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، سرطان، اختلالات تنفسی و دیابت زمینه بیشتری برای ابتلا به COVID-19 دارند. توت‌فرنگی ممکن است پاسخ ایمنی سلول‌های ایمنی لنفوسیت‌های T و مونوسیت‌ها را در افراد چاق که بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستند افزایش دهد.

همچنین توت قرمز به زنده ماندن سلول‌ها، رشد و دفاع آنتی‌اکسیدانی کمک می‌کند.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت دیگر این است که توت‌فرنگی از آسیب رسیدن به DNA محافظت و در صورت آسیب آن را ترمیم می‌کند.

یک وعده توت‌فرنگی دارای ارزش یک روز کامل ویتامین C است و از عملکرد ضدمیکروبی برخوردار است.

همچنین توت‌فرنگی به عنوان یک پروبیوتیک عمل می‌کند و می‌تواند میکروبیوم روده را به صورت روزانه تغییر دهد.

در مطالعه‌ای روی بزرگسالان سالم، خوردن توت‌فرنگی برای کوتاه‌مدت و میان‌مدت منجر به افزایش قابل توجه آنتی‌اکسیدان‌ها ، فولات و ویتامین C در بدن و همچنین بهبود قابل توجه مقاومت گلبول‌های سفید خون در برابر استرس خارجی شد.

به هر حال این میوه کوچک و دوست‌داشتنی در دوران کرونایی یکی از چیزهای مفیدی است که می‌تواند در برنامه غذایی افراد گنجانده و باعث تقویت سیستم ایمنی آنها شود.

کد خبر 620695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    3 0
    بین سبزیجات سیر حرف اول را می زند . نیاکان و اجداد ما به طور کلی همه قدیمی ها در طب سنتی این هدیه بد بوی پر خاصیت را سفارش کرده اند.