مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از برگزاری مهرواره ادبی - آیینی «سرو سرخ» با همکاری ستاد اقامه نماز خبر داد.

کانون پرورش فکری

اسفندیار ضیایی به همشهری آنلاین افزود: این مهرواره همزمان با ماه محرم و به منظور گسترش فرهنگ عاشورایی و آشنایی اعضای کانون‌های فکری و پرورشی استان با شعایر دینی و مذهبی بر گزار می‌شود.

وی تأکید کرد: بعد از دریافت آثار فراخوان شده از سوی اعضا، در بخش دیگری برای حضور سایر کودکان و نوجوان غیر عضو فراخوان خواهیم داد تا در این مهرواره شرکت کنند.

ضیایی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار کودک و نوجوان عضو کانونهای فکری و پرورشی گیلان هستند تأکید کرد: کلیه فعالیت‌ها و آموزش‌های کانون‌های فکری و پرورشی با محتوای دینی و فرهنگی بوده و در مناسبت‌های مختلف، مسایل دینی و مذهبی از طریق آموزش‌های کارگاهی و حتی مجازی به کودکان ارایه می‌شود.

 ضیایی محورهای مهرواره ادبی - آیینی «سرو سرخ» در گیلان را ارزش‌های حماسه انسان‌ساز کربلا، مقام حضرت‌سیدالشهداء(ع)، نماز ظهر عاشورا و فضائل اخلاقی ائمه معصومین (ع) بیان کرد و افزود: گروه‌های سنی بالای ۷ سال، بالای ۹ سال، بالای ۱۲ سال و بالای ۱۵ سال می‌توانند آثار خود در حوزه شعر و داستان و متن ادبی ارسال کنند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان افزود: در گیلان ۳۱ مرکز ثابت، ۴ مرکز پستی و ۴ مرکز کانون فکری و پرورشی فعالیت دارند.

علاقه‌مندان برای حضور در این مهرواره می‌توانند تا ۱۵ شهریور آثار خود را به نشانی رشت، صندوق پستی ۳۱۸۱ یا ایمیل بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون به آدرس «mokatebe.gilan@kpf.ir» و مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان ارسال کنند.

کد خبر 620684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha