سازمان غذا و دارو آمریکا دوز تقویتی واکسن کووید-۱۹ را برای برخی افرادی که با ضعف سیستم ایمنی ناشی از بیماری، درمان‌های پزشکی یا پیوند اعضا درگیر هستند مجاز دانست.

واکسن کرونا - واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی آر، سازمان غذا و دارو در حال تأیید دوز اضافی واکسن کرونا برای برخی افرادی که با ضعف سیستم ایمنی ناشی از بیماری، درمان‌های پزشکی یا پیوند اعضا درگیر هستند است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که مطالعات نشان داد این افراد ممکن است از ایمنی کافی برای جلوگیری از عوارض جدی کرونا پس از دریافت واکسن به روش استاندارد، دو دوز، برخوردار نباشند.

سازمان غذا و داروی آمریکا شب گذشته مجوزهای استفاده اضطراری از واکسن‌های فایزر و مدرنا را تغییر داد تا مجوز یک دوز اضافی را صادر کند.

دوز سوم برای برخی افراد دارای نقص ایمنی، به ویژه دریافت کنندگان پیوند اعضا یا افرادی که با شرایطی خاص تشخیص ضعف سیستم ایمنی دارند مجاز شد. این جمعیت کمتر از سه درصد بزرگسالان آمریکایی را شامل می‌شود.

دکتر جانت وودکاک، سرپرست FDA، با اشاره به اینکه افراد دارای نقص ایمنی در معرض خطر بیماری‌های شدید هستند، گفت: «کشور در موج دیگری از کرونا وارد شده و این گروه کوچک و آسیب‌پذیر ممکن است از دوز سوم واکسن منتفع شوند.»

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، CDC، نیز با تشکیل جلسه مشورتی بررسی شواهد علمی که از اقدامات FDA حمایت می‌کند را در دستور کار خود قرار داد. این کمیته همچنین به طور گسترده‌تری نیاز به دوز سوم را برای افرادی که دارای نقص ایمنی نیستند ارزیابی می‌کند.

برخی کشورها بر اساس مطالعاتی که حاکی از کاهش ایمنی در طول زمان است، تجویز دوز اضافی برای سالمندان را آغاز کرده‌اند. دکتر آنتونی فائوچی نیز گفت معتقد است که در نهایت نیاز به تقویت کننده برای عموم مردم به وجود خواهد آمد اما هنوز زمان آن فرا نرسیده است.

در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هنوز منتظر اولین دوز خود هستندو سازمان بهداشت جهانی خواستار توقف تزریق واکسن سوم برای کمک به توزیع عادلانه تر واکسن در جهان است.

کد خبر 620548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha