با ادامه همه‌گیری کرونا و افزایش سرعت انتقال ویروس در گونه دلتا لازم است مراقبت بیشتری داشته باشیم تا ویروس به خانه و زندگی مان وارد نشود. خرید کردن یکی از کارهایی است که ریسک آلوده شدن به ویروس و وارد شدن کرونا به خانه را بیشتر می کند.

خرید کردن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه، چند نکته درباره روش درست خرید کردن با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، آورده شده است:

۱) فاصله ۲ متری با فروشنده‌ها و دیگر مشتریان را رعایت کنید

در مسیر رفتن به خرید یا بازگشت به خانه، سعی کنید تا حد ممکن از دیگر افراد حاضر در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها فاصله خود را حفظ کنید. حداقل فاصله توصیه شده، رعایت کردن ۲ متر است. صبر داشته باشید و تا زمانی که جلوی قفسه‌ها و یخچال‌های فروشگاه‌ها خلوت نشده است، به آن‌ها نزدیک نشوید.

برخی از فروشگاه‌ها با محدود کردن تعداد افرادی که می‌توانند در هر زمان معین وارد شوند، به انجام این کار کمک می‌کنند. هنگام خرید، فاصله خود را از کارکنان و فروشنده‌های فروشگاه نیز حفظ کنید.

از دست زدن به سطوح و قفسه‌های فروشگاه که افراد بسیاری با آن‌ها در تماس هستند، خودداری کنید. از دست زدن به چشم‌ها، بینی یا دهان خود نیز تا زمانی که دست‌های خود را به‌خوبی نشسته‌اید، خودداری کنید. فروشگاه‌ها هم بهتر است که محلول‌های ضد عفونی‌کننده در اختیار مشتریان خود قرار دهند و چرخ‌دستی‌ها و سبدهای خرید را به‌طور مرتب، ضد عفونی کنند.

۲) تنها به خرید بروید

سعی کنید تا حد ممکن به تنهایی جهت خرید بیرون بروید، هرچند همیشه استثنائاتی وجود دارند. به‌عنوان مثال، والدین تنهایی که کودکان خردسال دارند، ممکن است نتوانند کودکان خود را تنها در خانه بگذارند.

تنها به خرید رفتن، موجب می‌شود که تعداد افراد داخل فروشگاه‌ها کاهش یابد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را راحت‌تر می‌کند. همچنین، باعث می‌شود تعداد افراد خانواری که در معرض محیط بیرون از خانه و در نتیجه خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، کمتر شود.

به یاد داشته باشید که بررسی‌ها نشان داده‌اند افراد می‌توانند قبل از بروز هرگونه نشانه، به ویروس کرونا آلوده باشند و در این مدت می‌توانند ناخواسته، آن را انتقال دهند.

۳) تا حد امکان آنلاین خرید کنید یا تلفنی سفارش دهید

هرچه تعداد افراد کمتری به خیابان‌ها و فروشگاه‌ها بروند، امکان و آمار ابتلا به ویروس کرونا کمتر خواهد شد. به‌ویژه اگر در گروه‌های آسیب‌پذیر ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارید، تا حد ممکن از خرید بر خط (آنلاین) یا خدمات تحویل در محل استفاده کنید تا تعداد دفعاتی که مجبور به خروج از خانه می‌شوید، کاهش یابد.

این کار به آهسته شدن دوره همه‌گیری در جمعیت، کمک می‌کند و از نگرانی‌ها نسبت به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و وارد شدن فشار زیاد به نظام درمانی، می‌کاهد.

کد خبر 620532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • TR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    ... کرونا عجب دکانی شده است؟! ... پناه به عقل!!