عضو مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه کمبود سرم و داروهای کرونا کماکان ادامه دارد و مردم را سرگردان کرده است، گفت: کمبود فاویپیراویر و سایر داروهای کرونا، رنج بیماران را افزون کرده، همچنین دست داروسازانی که در داروخانه‌ها در حال ارائه خدمات به مردم هستند، بسته است، چراکه این داروها تنها در حال توزیع در داروخانه‌های دولتی و منتخب است.

فاویپیراویر-رمدسيوير

 درباره به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکترحمید خیری، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران درباره کمبود داروهای کرونا اظهارکرد: واقعیت این است که اثربخشی توزیع داروها در داروخانه‌های منتخب هنوز بررسی نشده است و متاسفانه تصمیمات نادرست اتخاذ می‌شود.

خیری ادامه داد: کمبود سرم و داروهای کرونا و حتی داروهایی نظیر اعصاب کماکان ادامه دارد و مردم را سرگردان و بیقرار کرده و این موضوع بر احتمال تشدید همه گیری کرونا و عدم رعایت پروتکل‌ها افزوده است.

این  عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه جامعه منتظر پاسخگویی مسئولان است ولی آنان موضوع را بین خودشان پاسکاری می کنند، گفت: آسیب‌شناسی وضعیت فعلی می‌تواند ما را از بدتر شدن شرایط رها کند. شتاب در تصمیم‌گیری سبب شده که امور بدون کارشناسی پیش برود و این موضوع آسیب پذیری نظام سلامت را افزایش داده است.

خیری افزود: این نگرانی جدی است که مقابله با همه‌گیری کرونا به دلیل نبود مدیریت واحد به سمت شکست معطوف شود و پیش از اینکه دیر شود باید در این رابطه تجدید نظر شود. شاید بحث صرفه‌جویی در هزینه‌های ارزی به مهمترین مولفه تصمیم گیری برخی مسولان تبدیل شده است و این موضوع بر درستی تصمیم‌گیری‌ها اثر نامطلوب گذاشته باشد.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که‌ ناکارآمدی در تصمیم‌گیری و بهره‌برداری از امکانات و ظرفیت‌ها، فرصت سوز است؛ به‌ویژه اینکه تصمیمات به‌صورت جزیره ای و پراکنده اخذ می شود.

خیری گفت: امیدواریم کابینه جدید بتواند بر پراکندگی تصمیم‌گیری ها غلبه و بدور از شتاب‌زدگی، چرخه تصمیم گیری را اصلاح کند.

کد خبر 620526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha