نامه‌ای از رئیس پلیس دبی منتشر شده که نشان می‌دهد انفجار ماه گذشته در بندر جبل علی امارات، مهندسان صهیونیست را هدف قرار داد که در پی آن، پنج نفر از آنان کشته و زخمی شدند.

انفجار دبی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، اسناد لو رفته از امارات جزئیات تازه‌ای از انفجاری را بر ملا کرد که شانزدهم تیر ماه گذشته در بندر جبل علی واقع در دبی رخ داد.

بر اساس این اسناد، این انفجار در مرکز این بندر رخ داد و همزمان با آن، یک گروه شش نفره از مهندسان اسرائیلی نیز در محل حضور داشته‌اند. این افراد در یک شرکت اماراتی-اسرائیلی کار می‌کردند.

پایگاه خبری «وطن یغرد خارج السرب»  گزارش داد، بر اساس تحقیقات پلیس دبی، این انفجار یک «عملیات تروریستی» بوده که از قبل به صورت برنامه‌ریزی شده بوده و اهداف خاصی را دنبال می‌کرده است.

۵ مهندس صهیونیست در انفجار دبی کشته و زخمی شدند

بر اساس نامه «عبدالله خلیفه عبید صقر المری» رئیس پلیس دبی خطاب به معاون وزیر کشور امارات، مهندسان صهیونیست در پی این انفجار به شدت زخمی شده و سه نفر کشته و دو نفر به شدت زخمی شدند.

در این نامه آمده است، سه نفر که مظنون به انجام انفجار بودند، بازداشت شدند، ولی تحقیقات برای رسیدن به نتیجه همچنان ادامه دارد. گزارشهای واصله نیز حاکی از این است که یک بمب در یکی از کامیونهای پارک شده در بندر، منفجر شده بود که باعث آتش‌سوزی گسترده شد.

بر اساس این نامه، این آتش‌سوزی به اندازه‌ای گسترده بود که چهار کامیون طمعه حریق شد و ۱۲ نفر از کارگران بندر و چهار نفر از خدمه کشته زخمی شدند که وضعیت بسیار بدی دارند.

رئیس پلیس دبی تأکید کرد، تمامی افراد آسیب دیده برای درمان و مراقبت، به بیمارستان «رویال» منتقل شدند و بخشی که آنان بستری هستند، توسط پلیس تحت نظارت قرار دارد.

۵ مهندس صهیونیست در انفجار دبی کشته و زخمی شدند

در این نامه تأکید شد: «برخی از جنازه‌ها دفن و برخی دیگر نیز به خاطر حساس بودن اوضاع، با نظارت کامل پلیس و سرویسهای ذی‌ربط، به کشورهایشان منتقل شدند».

بر اساس این نامه، مواد به کار رفته در بمبها، عادی نبوده است؛ چرا که باعث این حجم از آسیب شده است. برخی از منابع میدانی نیز می‌گویند که تمامی کامیونهای موجود در منطقه انفجار، منهدم شدند و دود ناشناخته‌ای به هوا خاست که نشان می‌دهد «مواد مورد استفاده در بمب، مواد جدیدی است».

رئیس پلیس دبی خاطر نشان کرد، بر اساس دستورات مقامات، به رسانه‌ها اجازه داده نشد که خبری منتشر کرده یا از محل حادثه تصویربرداری کنند.

کد خبر 620501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha