همشهری آنلاین: سازمان بورس اوراق بهادار تهران طی اطلاعیه‌ای شرایط پذیرش سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در بورس را اعلام کرد.

در اطلاعیه سازمان بورس آمده است: پیرو پذیرش سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در بورس، در جلسه‌ ۲۳ مرداد ۸۷ هیات پذیرش، شرایط پذیرش مصوب هیات به‌شرح زیر به‌استحضار فعالان محترم بازار می‌رسد:

۱- اخذ تعهد از شرکت مبنی بر اینکه "چنانچه مفاد آخرین اساسنامه‌ ثبت شده‌ شرکت با اساسنامه‌ نمونه‌ تأیید شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار مغایرتی داشته باشد، حداکثر ظرف ۳ ماه پس از عرضه‌ سهام، نسبت به دعوت از صاحبان سهام شرکت به‌منظور برگزاری جلسه‌ مجمع عمومی فوق‌العاده و اصلاح اساسنامه اقدام نماید.

۲- سازمان خصوصی‌سازی، دارنده‌ وکالت سهام شرکت ذوب آهن اصفهان، تعهد مکتوب نماید که حداقل ۲۰ درصد از سهام شرکت مزبور را در عرضه‌ اولیه، با توجه به شرایط بازار و با نظر مدیرعامل بورس عرضه کند.

۳- ارائه‌ تعهد سهامدار عمده‌ شرکت مبنی بر اینکه در صورتی‌که دعاوی دیگری مربوط به دوره‌ قبل از تاریخ درج، وجود داشته که اعلام نشده باشد، و نیز پرداخت مابه‌التفاوت مالیات متعلقه پس از کسر ذخیره‌ مالیات و هرگونه کسری ذخایر احتمالی و دیگر بدهی‌های سنوات قبل تا تاریخ عرضه‌ اولیه‌ سهام شرکت که افشا و اعلام نشده باشد، را جبران نماید.

۴- تأییدیه‌ حسابرس در خصوص سیستم اطلاعات حسابداری (از جمله حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده) مطلوب و متناسب با فعالیت خود و شرایط پذیرش در بورس (از جمله توانایی تهیه و افشای اطلاعات مالی به‌موقع و قابل اتکاء) ارائه شود.

تعهدات بازنشستگی کارکنان شرکت و مبنای محاسبه مربوط، به طور مشخص اعلام شده و نحوه‌ تسویه‌ آن (در صورتی که توسط سهامدار عمده تعهد شود) و یا منظور کردن ذخیره (در صورتی که به عهده‌ شرکت باشد) تعیین تکلیف شود و نتیجه در حساب‌های شرکت و امیدنامه منعکس شود.

۶- با عنایت به اینکه بخش عمده‌ سنگ آهن شرکت ذوب آهن اصفهان از طریق شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تأمین می‌شود و چگونگی روابط بلندمدت آنها بر سودآوری آینده‌ ذوب آهن اصفهان تأثیر اساسی دارد، از طرفی شرکت مذکور در فهرست ۵۳۱ شرکت مشمول واگذاری (تصویب‌نامه‌ی ۲۴ بهمن ۱۳۸۶ هیات محترم وزیران) است، لذا هیات مقرر نمود بررسی لازم جهت انتقال شرکت مذکور به ذوب آهن اصفهان بر مبنای بند "هـ" ماده‌ی (۱۹) قانون اجراء سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی صورت گیرد که نتیجتاً منجر به کاهش ریسک تأمین مواد اولیه‌ شرکت خواهد شد، لذا با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی اقدامات مربوط به واگذاری سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به شرکت ذوب آهن اصفهان انجام شود و نتیجه به‌همراه جزئیات مربوط به بهره‌ مالکانه‌ معدن شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به بورس و بازار اعلام شود.

ضمناً جهت واگذاری زمین‌های مازاد ذوب آهن اصفهان به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مقرر شد پس از اخذ مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی طبق قانون جدید اقدامات مربوط قبل از عرضه صورت گیرد و نتیجه در حساب‌های شرکت ذوب آهن اصفهان منعکس شود.

۷- نامه‌ مربوط به ماده‌ ۳۷ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال و رونوشت آن به بورس ارائه شود.

۸- با توجه به اینکه مطابق اظهارات مسئولین شرکت، در آینده‌ نزدیک شرکت قصد افزایش سرمایه ندارد، مقرر شد برنامه‌ کسب و کار شرکت با سرمایه‌ فعلی آن اصلاح شده و به بورس ارائه شود. همچنین، منابع تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ شرکت و تأثیر اجرای این طرح‌ها بر سودآوری و وضعیت مالی ۳ سال آینده‌ شرکت در امیدنامه افشا شود.

۹- گزارش حسابرس و بازرس قانونی آن در مورد اطلاعات مالی پیش‌بینی شده سال ۱۳۸۷(با سرمایه‌ فعلی) و سایر اطلاعاتی که با توجه به دستورالعمل افشای اطلاعات تا زمان عرضه‌ سهام ضرورت دارد، به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شود.

کد خبر 62048

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز