شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه سیاسی: پایگاه خبری الف که به دستور دادستان تهران توقیف و فیلتر شده بود، با دستور رئیس قوه قضائیه رفع توقیف و فیلتر شد

به گزارش همشهری، این پایگاه خبری که متعلق به احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است چندی پیش و پس از انتشار برخی گزارش‌ها درباره مدرک دکترای افتخاری وزیر کشور و جعلی‌خواندن مدرک منتشر شده، با دستور سعید مرتضوی دادستان تهران توقیف و فیلتر شد.

در پی توقیف الف، توکلی مدیرمسئول این پایگاه 26مردادماه در نامه‌ای خطاب به سیدمحمود هاشمی شاهرودی خواستار رعایت آزادی بیان و حفظ حقوق شهروندی شده بود.

اما دیروز رئیس قوه قضائیه به این نامه پاسخ داد و به دادستان تهران دستور داد تا توقیف و تعطیل پایگاه‌ها در غیر از جرایم اخلاقی و امنیتی حتی‌الامکان با نظر محکمه و دادگاه انجام شود.

در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار همشهری قرار گرفت، دستور هاشمی شاهرودی در ذیل نامه توکلی و خطاب به مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به این شرح آمده است: از آنجا که آزادی بیان و اظهار نظر در چارچوب قانون از حقوق اساسی افراد است، لازم است دستگاه قضائی اولین حامی و پشتیبان حفظ و احیای آن در جامعه باشد و در برخورد با تخلفات و جرایم رسانه‌ای و مطبوعاتی به نحوی عمل کند که علاوه بر اجرای قانون کلیه حقوق و آزادی‌های مشروع دقیقا رعایت شود و ضمنا دستگاه قضائی از هرگونه شائبه سیاسی کاری و جناح‌گرایی مصون و مبری باشد.

وی تاکید کرده است: توقیف و تعطیل سایت‌ها در غیر از جرایم اخلاقی و امنیتی حتی‌الامکان با نظر محکمه و دادگاه انجام گیرد و در مرحله دادسرا به جنبه کشف جرم، تعقیب و تحقیق و صدور کیفر خواست اکتفا شود.

پایگاه خبری الف 23 مردادماه توقیف و فیلتر شده بود.

کد خبر 62029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز