مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: طرح نذر خون در محرم و صفر هفتمین سالی است که در استان اجرا می‌شود که با استقبال خوب کردستانی همراه است.

اهدا خون

محمدسعید کریمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به طرح نذر هون در ایام محرم و صفر، افزود: سال گذشته ۶۷ نفر موفق به اهدای خون در مراکز ثابت سنندج و سقز شدند و این در حالی است که سال ۱۳۹۸، هزار و ۵۷۰ نفر از آغاز ماه محرم تا پایان عاشورای حسینی به پایگاه‌های انتقال خون کردستان مراجعه و در مجموع هزار و ۱۵۴ واحد خون کامل اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های سیار بیجار، قروه و سریش‌آباد به دلیل شرایط کرونایی تعطیل هستند، می افزاید: اهدا کنندگان می توانند در این ایام به مراکز سنندج و سقز مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون کردستان، ساعت کاری این سازمان را در روزهای تاسوعا و عاشورا از۷:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ اعلام کرد کریمیان در ادامه به ارائه آماری از میزان اهدا خون در ابتدای سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر به انتقال خون استان مراجعه کرده و ۱۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به تامین ۱۰۰ درصدی نیاز مراکز درمانی استان افزود: خون مازاد بر نیاز استان با توجه به شرایط کرونا و کاهش آمار اهدا خون در کشور، در قالب شبکه خونرسانی کشور، در قالب چندین محموله خون به استان‌های نیازمند به خون ارسال شده است.

کریمیان ادامه داد: در استان کردستان دو پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های سقز و سنندج وجود دارد. در شهرستان‌هایی که پایگاه انتقال خون ثابت وجود ندارد، تیم‌های انتقال سیار در این شهرستان‌ها حضور می‌یابند. در شرایط قبل از کرونا این تیم‌های سیار ماهانه دوبار به شهرستان‌ها می‌رفتند و در حال حاضربه خاطر شرایط کرونایی تعداد دفعات مراجعه به شهرستان‌ها به خاطر کرونا کمی کمتر شده است.

وی اضافه کرد: تعداد پایگاه نیاز خونی استان را تامین می‌کند و کمبود پایگاه در استان احساس نمی‌شود. با وجود شرایط کرونایی استقبال مردم کردستان به مانند گذشته برای اهدا خون خوب است.

کد خبر 620170
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha