مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

برای نقاشی ساختمان به نکاتی نیاز دارید تا مثل یک نقاش حرفه‌ای کار را به اتمام برسانید. با این نکات هم در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید و هم کارتان زودتر تمام می‌شود. با ترفندهایی که در اینجا می گوییم می‌توانید با موفقیت کارتان را به اتمام برسانید.

image.png

اگر می‌خواهید نقاشی ساختمان خود را به متخصصان بسپارید. در قدم اول هزینه نقاشی ساختمان را از نقاشان شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر در شرق تهران زندگی می کنید و به دنبال یافتن نقاشی ساختمان در جنوب تهران باشید می‌توانید برای تجربه انتخابی آگاهانه تر سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.  با در نظر گرفتن امتیاز و سابقه و کارنامه متخصصان در بازار سنجاق و نظرات مشتریان قبلی ایشان، خدمات باکیفیت تر دریافت کنید.

خرید رنگ و ابزار نقاشی

یک گالن رنگ برای رنگ آمیزی یک اتاق معمولی کافی است. اگر رنگ ارزان‌تر باشد و بافت دیوار بیشتر باشد، به بیشتر از دو لایه رنگ نیاز دارید. پس اگر دیوار اتاقتان بافت دار است دو گالن رنگ خریداری کنید. علاوه بر رنگ به ابزار هم نیاز دارید. چسب نقاشی، قلم مو، غلتک (برای دیوار بافت دار غلتک ضخیم خریداری کنید)، سطل غلتک، و چند دستمال لازم دارید. در صورت خرید رنگ روغنی به یک قوطی تینر هم نیاز دارید. بهتر است کمی دستمال و روزنامه هم در دسترس داشته باشید. مینی رولر هم برای دسترسی به نقاط مرتفع مناسب است.

آماده سازی اتاق برای نقاشی 

در صورتی که برای آماده کردن اتاق به اندازه کافی وقت بگذارید در نتیجه نهایی تفاوت بزرگی ایجاد می‌شود. در حقیقت فرق بین نقاش حرفه‌ای و تازه کار در رعایت همین مورد است. باید اول اتاق را خوب خالی کنید. مبلمان و اثاثیه بزرگ و غیرقابل حرکت را با روکش و ملاقه بپوشانید. بهتر است از پلاستیک استفاده کنید چون رنگ را عبور نمی‌دهند. روی کف هم پلاستیک بکشید تا کفپوش خانه‌تان رنگی نشود. سپس باید کلید برق را باز کنید و کنار بگذارید. حالا باید روی خط سقف، روی قرنیز و اطراف در و پنجره چسب بکشید. 

برش کاری دیوار برای نقاشی 

حالا که اتاق خانه‌تان را برای نقاشی آماده کرده‌اید باید برش کاری روی دیوار را شروع کنید. برای این کار قلم موی باریک را بردارید و روی لبه‌ها را رنگ بکشید تا خط برش رنگ ایجاد شود. سرتاسر قسمت بالای دیوار را برش کاری کنید. بعد قسمت وسط را با غلتک رنگ آمیزی کنید. دیوار را از یک طرف رنگ کنید و همیشه از لبه خیس کار را ادامه دهید. در این صورت مرز بین دو لایه رنگ شده دیده نمی‌شود. بعد از این که یک قسمت دیوار را رنگ کردید یکی دو دقیقه بعد چسب آن قسمت را بکنید. اگر زیاد طول بکشد رنگ خشک می‌شود و آن وقت با کندن چسب رنگ روی دیوار هم کنده می‌شود. لایه دوم غلتک را هم روی دیوار بکشید. دیگر لازم نیست برشکاری کنید. 

تمیزکاری بعد از نقاشی

ترفندهای سنجاق برای نقاشی ساختمان

به همان اندازه که آماده سازی قبل از نقاشی ساختمان می‌تواند کارتان را حرفه‌ای نشان دهد، تمیز کاری بعد از نقاشی هم ضروری است. چسب را بکنید و پارچه‌ها و پلاستیک را بردارید. رنگ‌های باقیمانده را به قوطی برگردانید، روی آن پلاستیک بکشید و در را سفت کنید. قلم مو و غلتک را فوری بشویید. آنوقت به اتاق برگردید و از نتیجه کارتان لذت ببرید.

نقاشی ساختمان با صرف هزینه کمتر

خودتان نقاشی  کنید

اول از همه باید بدانید اگر خودتان کارها را انجام دهید در هزینه کلی صرفه جویی می‌شود. این کار کمی طول می‌کشد اما اگر با دقت انجام شود کلی صرفه جویی خواهید داشت. 

نقاشی دیوار اصلی

برای این که دکور خانه‌تان را عوض کنید می‌توانید فقط دیوار اصلی را رنگ کنید. رنگ آمیزی دیوار پشت تخت یا دیوار اتاق ناهارخوری ایده خوبی است. در این صورت هم زمان و هزینه کمتر صرف می‌کنید و هم دکور خانه‌تان زیباتر می‌شود. 

انتخاب رنگ مناسب

در هنگام تعیین بودجه و رعایت نکاتی برای انتخاب رنگ یادتان باشد هرگز در خرید رنگ خساست به خرج ندهید چون خرید رنگ ارزان‌تر به معنای بی کیفیت شدن نتیجه کار است. 

ابزار باکیفیت

ترفندهای سنجاق برای نقاشی ساختمان

ابزار هم به اندازه رنگ اهمیت دارد. همانطور که رنگ خریداری شده باید باکیفیت باشد، ابزار هم باید درست انتخاب شود. قلم مو و غلتک با کیفیت خریداری کنید. اما می‌توانید چسب معمولی، دسته معمولی برای غلتک و استفاده از دستمال‌های کهنه هزینه کلی را کاهش می‌دهد. 

نگهداری از قلم مو

یادتان باشد لازم نیست برای هر پروژه جدید قلم مو و غلتک تازه خریداری کنید، بلکه می‌توانید از همان ابزار قبلی استفاده کنید. اما این موضوع به شیوه نگهداری از این ابزار بستگی دارد. در صورتی که خوب از آنها مراقبت کنید و کیفیت خوبی داشته باشند استفاده مجدد از آنها ایرادی ندارد. برای مراقبت از این ابزار باید آنها را تمیز کنید. همیشه بعد از اتمام نقاشی ساختمان قلم مو و غلتک را خوب بشویید و تمیز کنید. قلم مو و غلتک بر پایه آب می‌توانند در سینک با آب شسته شوند. اما قلم مو و غلتک روغنی را باید توی سطل با تینر بشویید. آن وقت توی سینک قرار دهید و با آب و شوینده تمیز کنید.

کد خبر 620119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha