همشهری آنلاین: تظاهرکنندگان ضد دولتی در تایلند در تلاش برای وادار کردن نخست وزیر این کشور به کناره گیری سه فرودگاه را در این کشور بستند.

به گزارش سی ان ان، فرودگاه پوکت که گردشگران غربی بیشتر برای خروج و رود به تایلند از آن استفاده می‌کنند، پس از آنکه معترضان از پرواز هواپیماها جلوگیری کردند، بسته شد. در "هات یایی" نیز تظاهرکنندگان مانع  دسترسی مسافران به مبادی پرواز شدند. در تارماک نیز مخالفان دولت پا بر پایی موانع از پرواز هواپیماها جلوگیری کردند.

معترضان به سیاست‌های دولت تایلند همچنین مجددا کنترل محوطه ساختمان دولت را در دست گرفتند.

خبرگزاری تای (TNA) گزارش داد: ژنرال بونسانگ نیمپرادیت فرمانده نیرو‌های مسلح تایلند اعلام کرده است که نیرو‌های مسلح به نظام دموکراتیک تایلند و اقدامات مسالمت آمیز وفادار خواهند ماند، زیرا خشونت مشکل را حل نمی‌کند.

براساس گزارش تای، اعتراضات ضد دولتی به سراسر کشور گسترش پیدا کرده است. اتحادیه کارگران تایلند نیز در همبستگی با اعترضات ضد دولتی اعتصاب کرده و در پی این اعتصاب فعالیت قطار‌ها در بسیاری از خطوط آهن تایلند متوقف شده است.

طبق گزارش آسوشیتد پرس، پلیس تایلند به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگانی که مقر پلیس در بانکوک پایتخت را محاصره کرده بودند،  از گاز اشک آور استفاده کرد.

طی هفته اخیر معترضان تعداد زیادی از ساختمان‌های دولتی در بانکوک و همچنین دفتر نخست وزیر و ساختمان رادیو و تلویزیون این کشور را به تصرف خود درآوردند.

تظاهرکنندگان تایلندی همچنین برای پنجمین روز متوالی از ورود ساماک سوندراوج نخست وزیر این کشور به دفتر خود ممانعت به عمل آوردند.

از سوی دیگر گزارش شده که ساماک سوندراوج در سفری از پیش اعلام نشده به جنوب تایلند رفته تاد در شهر هوا هین با پادشاه این کشور دیدار کند. گفته می‌شود سودرواج قصد دارد پادشاه این کشور را که سمتی تشریفاتی دارد به مداخله در امور جهت آرام کردن اوضاع ترغیب کند.

دیدار اعلام نشده سوندراوج با پادشاه تایلند در حالی انجام می‌گیرد که حزب ائتلاف خلق برای دموکراسی ادعا کرده است که دولت ساماک به نمایندگی از تاکسین شیناواترا اداره کشور را در دست دارد.

تاکسین شیناواترا در سال 2006 در پی یک کودتای نظامی از مقام خود بر کنار و به انگلیس رفت.

حزب  ائتلاف خلق برای دموکراسی مدعی شده است که دولت سوندراوج قصد دارد با بازنگری در قانون اساسی این کشور نسبت به رسیدگی به اتهامات فساد مالی تاکسین شیناواترا ممانعت به عمل آورد.

تاکسین شیناواترا ماه جاری  و پیش از برگزاری جلسه دادگاه مربوط به رسیدگی به پرونده فساد  مالی وی مجددا تایلند رابه مقصد انگلستان ترک کرد

کد خبر 61991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز