همشهری آنلاین: صدها نفر از از تظاهرکنندگان مخالف دولت تایلند که به چهره‌هایشان نقاب زده و به چاقو، تفنگ و چوب‌های گلف مسلح بودند، به تلویزیون این کشور حمله کردند.

به گزارش آسوشیتد پرس، مخالفان خواستار استعفای نخست وزیر تایلند شده‌اند.

از همین رو حمله تظاهرکنندگان به تلویزیون ملی تایلند به شایعاتی مبنی بر انجام  کودتایی دیگر در تایلند 8 ماه پس از روی کار آمدن دولتی منتخب در این کشور دامن زده است. بازار سهام تایلند نیز پس از حمله معترضان به تلویزیون ملی این کشور 1.7 درصد افت کرد.

با این حال نظامیان ارشد تایلند اعلام کرده‌اند که در صدد انجام کودتایی دیگر نیستند

در جریان تظاهرات روز سه شنبه 26 اوت  اعضای ائتلاف خلق برای دموکراسی به رادیو و  تلویزیون تایلند حمله کردند. بر اثر حمله مخالفان برنامه‌ای رادیو تلویزیون ملی تیلند چندین ساعت قطع شد، اما با مداخله پلیس و دستگیری 80 معترض، پخش برنامه‌های رادیو تلویزیونی مجدد از سر گرفته شد.

دو ساعت بعد نیز یک گروه دیگر از معترضان متشکل از صدها نفر صفوف پلیس را شکسته و مجددا وارد مقر ترادیو تلویزیون ملی تایلند شدند. این مساله سبب شد تا رادیو تلویزیون تایلند  به صورت سیار برنامه‌های خود را پخش کند.

حمله به دفتر نخست وزیر

بی بی سی نیز گزارش داده است که در یک مقطع تظاهرکنندگان وارد دفتر نخست وزیر تایلند شدند و وی مجبور به پناه گرفتن در پایگاهی نظامی شد.

ساماک سوندراوج  فردی است که هشت ماه قبل در پی انتخابات دموکراتیک و کنار رفتن دولت کودتا به عنوان نخست وزیر تایلند انتخاب شد. او مورد حمایت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند که پس از وقوع کودتا برکنار شد، است.

ساماک سوندرواج در اولین واکنش نسبت به تظاهرات و وقایع اخیر در تایلند گفت که اقدام تعیین کننده‌ای را در عکس ‌العمل به این ناآرامی‌ها انجام خواهد داد. او افزود: ما هر کاری را برای بازگرداندن شرایط عادی به اجتماع انجام خواهیم داد.

نخست وزیر تایلند اما همچنین بر این نکته تاکید کرد که زمان فراخواندن ارتش برای بازگرداندن نظم فرا نرسیده است.

کد خبر 61679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز