رئیس سابق کمیسیون پیوست‌نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگرچه در حال حاضر مشکل اصلی ازدواج، پیدا کردن کیس و مورد مناسب ازدواج نیست اما اگر این مهم نیز انجام شود، بخشی از مشکلات ازدواج را می‌تواند حل کند.

سایت همسریابی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسن بنیانیان رئیس سابق کمیسیون پیوست‌نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پلتفرم همسریابی «همدم» و با بیان اینکه این پلتفرم یکی از بهترین کارهای علمی انجام شده و دارای روشی خوب است، گفت: در حال حاضر بسیاری از دختران ما تصور می‌کنند ثبت‌نام در این پلتفرم، برایشان کسر شأن محسوب می‌شود و پسران نیز فکر می‌کنند ثبت‌نام در این پلتفرم و استفاده از این مدل برای همسریابی به معنی پیرپسر شدن آنها است. این‌ها متاسفانه موانع فرهنگی است که در اذهان وجود دارد.

او درباره تصوراتی که ثبت نام در پلتفرم «همدم» برای همسریابی را کسر شأن تلقی می‌کند، اظهار کرد: این تصورات غلط باید با کمک صدا و سیما از مردم گرفته شود. باید جوانان متوجه شوند که از این طریق زودتر می‌توان به مورد مناسب برای ازدواج رسید تا هم دختران و هم پسران جوان از این سازوکار استفاده کنند.

این کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در خصوص ضعف‌های پلتفرم یاد شده گفت: به نظر می‌رسد متمرکز بودن این پلتفرم اشکال دارد و باید ضمن حاکمیت اصول کلی بر آن، مدل‌های دیگری از آن متناسب با شهرستان‌های مختلف ایجاد شود تا اینگونه اقتضائات محیطی نیز در آن دیده شود.

وی در عین حال این را هم گفت که مشکل اصلی جوانان برای ازدواج در حال حاضر، پیدا کردن فرد و مورد مناسب ازدواج نیست. بلکه نبود تقاضا برای ازدواج است.

بنیانیان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و عوامل فرهنگی و تحولات زندگی مدرن در مجموع، جوانان را به این جمع‌بندی نمی‌رساند که به سراغ ازدواج بروند. اگر مشکل تقاضا حل شود، آن ‌موقع برای مشکل انتخاب فرد و مورد مناسب ازدواج باید نهادسازی انجام دهیم.

او تاکید کرد: با نهادسازی اجتماعی باید از انتخاب‌های احساسی جلوگیری کنیم. نقطه شروع انتخاب همسر نباید احساسی و در خیابان باشد. چراکه احتمال طلاق در این نوع آشنایی‌ها بسیار زیاد است.

رئیس سابق کمیسیون پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: باید یک مدل علمی برای ایجاد نهادهای اجتماعی متناسب با اقتضائات زمان ایجاد کنیم تا دختران و پسران آماده ازدواج در آن ساختار ثبت‌نام کنند و با نظارتی که وجود دارد، یک روانشناس افراد مناسب را به یکدیگر معرفی کند.

او یادآور شد: اگرچه در حال حاضر مشکل اصلی ازدواج پیدا کردن کیس و مورد مناسب ازدواج نیست اما اگر این مهم نیز انجام شود، بخشی از مشکلات ازدواج را می‌تواند حل کند.
 

کد خبر 619909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha