مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

بارش شدید باران و سیل عصر دیروز (یکشنبه ۱۷ مرداد) چهره روستاها و برخی مناطق شهرستان کلیبر واقع در استان آذربایجان شرقی را دگرگون و خسارت بسیار زیادی به زیرساخت‌‎های این منطقه وارد کرد.

سیل ـ کلیبر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، بارش بی‌سابقه باران طی این برهه زمانی در برخی مناطق شهرستان کلیبر علاوه بر غافلگیری مردم، باعت خسارات به زیرساخت‌ها، باغ‌ها و تلفات احشام، خودروها و از کار افتادن تصفیه‌خانه‌ شهید لشکری شد.

سیل در روستای موتاللیق، روستای متعلق ـ سئلین، بند ارسباران، روستای پیغام در بخش مرکزی کلیبر، روبروی تصفیه‌خانه شهید لشگری شهرستان کلیبر و از کار افتادن تصفیه‌خانه‌ شهید لشکری و آسیب زیاد به تأسیسات، مزارع و باغ‌ها گزارش شده است.

وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: تاکنون فوت ۳ فرد ۱۳، ۱۵ و ۶۰ ساله و مفقود شدن ۲ نفر گزارش شده است و تمام نیروهای امدادی در حال فعالیت هستند.

امدادرسانی به سیل‌زدگان کلیبر آغاز شد

همچنین به گزارش ایرنا، محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از آغاز امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان کلیبر خبر داد و گفت: همه امکانات مورد نیاز در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

او افزود: به همه مدیران دستگاه‌های خدمت‌رسان اعلام کرده‌ایم همه امکانات مورد نیاز را تهیه و به منطقه سیل‌زده کلیبر ارسال کنند و اکنون نیز تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان به صورت میدانی حاضر هستند.

هنربر ادامه داد: در اثر وقوع سیل، ۹ دستگاه خودوری سواری و نیسان، ۲ دستگاه تراکتور، ادوات کشاورزی، راه‌های روستایی، سه پل، مزارع و باغات خسارت زیادی دیده و چندین منزل مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: خسارت وارد شده به زیرساخت‌های گاز و همچنین تصفیه‌خانه شهید لشکری، موجب قطعی گاز و آب شرب این منطقه شده و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آب و گاز منطقه تا پایان امروز وصل شود و چادر و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته‌ی هلال‌احمر نیز در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه تیم‌های تجسس به همراه سگ‌های زنده‌یاب در حال اعزام به منطقه هستند، افزود: چهار دستگاه لودر و بولدوزر توسط اداره کل راهداری اعزام شده و برای پل‌های تخریب شده نیز باکس تعبیه می‌شود.

مدیرکل مدیرت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نیروهای سپاه و بسیج از روز گذشته در منطقه حضور دارند و فعلا به اندازه کافی نیرو وجود دارد و اگر نیاز باشد به نیروهای ارتش نیز اعلام خواهیم کرد تا کمک کنند.
 

کد خبر 619730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha