رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش بیماران غیرکرونایی در مراکز درمانی استان مرکزی و خطر تکمیل تخت‌های بیمارستانی خبر داد.

سیدمحمد جمالیان

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد جمالیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی گفت: در پیک پنجم کرونا برخلاف پیک‌ های قبلی آمار بیماران غیرکرونایی در بیمارستان ها افزایش یافته و همین امر موجب کاهش ظرفیت بیمارستان ها شده است.

وی افزود: در این پیک ما شاهد درگیری و ابتلا کودکان به ویروس کرونا و افزایش بستری کودکان هستیم، در صورتی که در پیک های قبلی این گونه نبوده است.

وی تصریح کرد: هر چند خوشبختانه تا به حال هیچ گونه مرگ و میر در کودکان مبتلا مشاهده نشده اما با افزایش بستری، احتمال افزایش میزان مرگ و میر نیز وجود دارد، بنابراین لازم است خانواده ها از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در پیک پنجم هیچ گونه اقدام و سیاست مداخله ای در حال انجام نیست از همین رو مرگ و میر افزایش یافته است.  برای کنترل پیک کاهش ورودی به مراکز درمانی ضروری است و در صورتی که سیاست گذاری های لازم صورت نپذیرد مراکز درمانی استان به زودی تکمیل خواهد شد.  

جمالیان افزود: برای نمونه در روز گذشته ۳۸۰ بیمار در اراک به صورت سرپایی و موقت بستری شدند، که در صورت بستری کامل این افراد قطعا تخت ها و ظرفیت موجود در استان کامل می شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، استان مرکزی با واکسیناسیون ۲۸ درصد از جمعیت گروه های هدف، پس از استان مازندران در رتبه دوم قرار دارد.

کد خبر 619542

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha