مجموع نظرات: ۱
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

شاید به نظر شما خرید مینی‌کامپیوتر استوک یا دست دوم بتواند یک راه عالی برای پس‌انداز کردن پول باشد. اما باید به این نکته هم توجه کنید که اگر چه خرید دستگاه‌های استوک می‌تواند به صرفه باشد اما مجموعه‌ای از خطرات منحصربفرد خود را دارند که باید هنگام خرید و انتخاب آنها بسیار مراقب باشید.

image-20210807101732-1.jpeg

به طور کلی بازار عظیمی از مینی کامپیوترها یا رایانه های شخصی دست دوم یا استوک در سراسر جهان وجود دارند که شما می توانید با خرید آنها به گونه ای بالقوه در هزینه خود صرفه جویی کنید. در نظر داشته باشید که باید قبل از اقدام به این کار، از برخی مشکلات نیز آگاه باشید.

در این مقاله می خواهیم در خصوص اینکه آیا خرید مینی کامپیوتر استوک به صرفه است یا بهتر است به جای آن کمی هزینه کنید و یک کامپیوتر نو بخرید، شما را راهنمایی کنیم.

مینی کامپیوتر استوک چیست؟

کارشناسان آی تی برای راحتی و قابلیت حمل رایانه ها و رسیدگی به امور تجاری، بازی و ...، رایانه های کوچکی به نام مینی پی سی را طراحی نموده اند. همانطور که می دانید رایانه های معمولی فضای زیادی را اشغال کرده و به جز این شما نمی توانید به راحتی در هر جایی از آنها استفاده کنید. صدای زیاد و آزار دهنده آنها نیز یکی دیگر از مشکلات آنها می باشد.

مینی کامپیوترها یک رایانه همه کار، تطبیق پذیر و جمع و جور است که مزایای زیادی به همراه دارد. به ویژه زمانی که شما برندهای مطرحی مانند مینی کامپیوترهای یونیوو را که در مدل های متنوع توسط فروشگاه های معتبر عرضه شده اند خریداری نمایید. اما آیا می دانید مینی کامپیوتر استوک چیست؟ استوک در اصطلاح عامیانه به معنای دست دوم است. کالاهایی که کارکرده و یا مرجوعی هستند.

پس مینی کامپیوتر استوک، دستگاهی است که برای مدت زمان مشخصی توسط یک کاربر کار کرده است و می تواند ظاهر تمیز و خوبی نیز داشته باشید. اما در حقیقت نو نیست. امروزه به دلیل قیمت بالای کالاها به خصوص رایانه و لپ تاپ ها، افراد زیادی در پی خرید این دستگاه ها هستند. اما باید توجه داشت که گرچه مینی کامپیوتر نو گران تر است اما کاربرد بسیار بالاتری نسبت به مینی کامپیوتر استوک دارد.

خرید مینی کامپیوتر نو چه مزایایی دارد؟

شاید اولین مزیت خرید مینی کامپیوتر استوک قیمت آن به نظر برسد که می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اما این صرفه جویی هزینه کوتاه مدت بوده و در استفاده طولانی مدت مزایای خرید مینی کامپیوتر نو به مراتب از اتسوک بیشتر است. از مزایای مینی پی سی نو میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

- مصرف پایین انرژی

- اشغال فضای کمتر

- تعبیه قطعات اورجینال

- پشتیبانی از تمامی سیستم عامل ها

شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که گرچه با خرید مینی پی سی استوک می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید اما فراموش نیز نکنید که معایب این دستگاه های استوک بسیار بیشتر از مزایای آن است. از این رو در ادامه با این معایب آشنا خواهیم شد.

معایب مینی کامپیوتر استوک

از آنجایی که مینی کامپیوتر استوک یا دست دو مدتی توسط کاربر دیگر استفاده می شده است، شاید در سلامت کامل نبوده و با ایراداتی همراه باشد. ممکن است که ظاهر آن بسیار تمیز و فریبنده باشد اما شما نباید گول این رو بخورید.

یکی دیگر از معایب آن، عدم وجود خدمات پس از فروش و پشتیبانی است. همچنین مینی کامپیوتر استوک قابلیت آپدیت را نخواهد داشت.

گاهی اوقات نیز نرم افزارهای مخرب با قصد ضرر رساندن نصب می شوند. مثلا شخصی بدافزار را روی مینی کامپیوتر قرار می دهد و سپس آن را به شخص دیگری می فروشد. اگر کاربر متوجه این مشکل نشود، مالک قبلی می تواند اطلاعات کاربر فعلی را به راحتی جمع آوری کند.

۲ نکته مهمی که باید در زمان خرید مینی کامپیوتر استوک در نظر داشته باشید

قبل از اینکه یک مینی کامپیوتر دست دوم را وارد منزل یا محل کار خود نمایید، بهتر است که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

- از خرید مینی کامپیوتر استوک با عمر بیش از ۳ سال خودداری کنید

بهتر است که برای خرید مینی کامپیوتر دست دوم، به سراغ مدل هایی بروید که عمر آنها کمتر از ۳ سال است. با طولانی شدن عمر این دستگاه ها، پردازنده به طور قابل توجهی کُندتر خواهد شد و عملکرد سایر اجزا نیز به مراتب کاهش می یابد.

- باتری مینی کامپیوتر را بررسی کنید

یکی از مهمترین مولفه های مهم در یک مینی کامپیوتر باتری آن است و باید بدانید که خرابی یا قدیمی بودن باتری، رایج ترین دلیل فروش آن می تواند باشد.

از این رو، اگر به فکر خرید یک مینی کامپیوتر استوک هستید، فورا باتری آن را آزمایش کنید و مطمئن شوید که می توانید دستگاه را کاملا شارژ کنید. سپس آن را روشن کرده و بررسی نماید که باتری آن پس از چه مدت تمام می شود. فراموش نکنید که تهیه یک باتری برای یک مینی کامپیوتر استوک یا دست دو ممکن است دشوار باشد.

کدام مینی کامپیوتر عملکرد بهتری دارد؟

همانطور که قبلا نیز اشاره نمودیم کار با مینی کامپیوتر نو نسبت به مینی کامپیوتر استوک بسیار بهتر بوده و شما با اطمینان خاطر بیشتری می توانید به امور خود رسیدگی نمایید.

از این رو برای خرید یک مینی کامپیوتر باید فروشگاهی را انتخاب کنید که به جز عملکرد دستگاه، به کیفیت قطعات نیز بسیار اهمیت می دهد. امروزه به دلیل تنوع محصولات، مینی کامپیوترهای زیادی در بازار عرضه می شوند. در واقع، محصولاتی نیز هستند که کیفیت و کارایی لازم را نداشته و با خرید آنها نه تنها نمی توانید عملکرد مناسبی از آنها انتظار داشته باشید بلکه پول خود را نیز هدر داده اید.

برای همین توصیه می شود که برندهای معروفی چون ASUS، Dell، HP، UNIVO و ... را برای خرید در نظر داشته باشید. این برندهای مطرح سازگاری با سیستم عامل را به خوبی رعایت کرده و برخلاف برخی از مینی پی سی های متفرقه با این مشکل روبرو نمی شوند.

در واقع شما باید برندی را خریداری نمایید که اگر مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز را ارائه داد، مشکلی از لحاظ سازگاری سیستم عامل با این نسخه جدید رخ ندهد.

مزایای کاربرد مینی کامپیوترهای جدید

کاربران با خرید مینی کامپیوترهای جدید به جای استوک می توانند از مزایای بیشتری بهره مند شوند. برای مثال آنها بسیاری از ویژگی های رایانه های معمولی مانند پورت USB و وب کم را ارائه می دهند و به دلیل وزن سبک آنها به راحتی قابل جابجایی هستند. مینی کامپیوترها نسبت به رایانه های معمولی از سه مزیت قابل توجه زیر برخوردار هستند:

هزینه

به دلیل هزینه پایین تر مینی کامپیوترها نسبت به رایانه یا لپ تاپ، آنها می توانند برای صرفه جویی در هزینه جایگزین بسیار مناسبی باشند. در واقع مینی پی سی با قیمتی پایین تر می تواند بسیاری از ویژگی های رایانه معمولی یا لپ تاپ را دارا باشد.

اندازه

اندازه کم مینی کامپیوترها برای دانش آموزانی جذاب است که ممکن است در کلاس درس خود با محدودیت فضا یا مشکل حمل دستگاه مواجه باشند و یا برای مسافرانی با فضای محدود در صندلی های هواپیما. به طور کلی کاربران می توانند هنگام رسیدگی به امور روزمره خود از کار با مینی کامپیوترها بسیار لذت ببرند.

قابل حمل

مینی پی سی ها به آسانی در کیف لپ تاپ، کوله پشتی یا کیف دستی جا گرفته و وزن بسیار سبکی دارند. علاوه بر این، به دلیل سبک وزن بودن آنها، درد شانه یا کمر را که اغلب با حمل یک لپ تاپ سنگین مرتبط است برطرف می نمایند. مینی کامپیوترها برای هر کسی که می خواهند بدون نیاز به مزاحمت یک لپ تاپ سنگین به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند انتخاب مناسبی می باشند.

یکی از انواع مدل های مطرح مینی کامپیوتر، مینی کامپیوتر یونیوو مدل ۲۵۶SSD, ۴gb DDR۴ ، UR۱ H۳۱۰ است که ویژگی های قابل توجهی دارد. ویژگی هایی همچون سبک و کم جا، قابلیت شخصی سازی مشخصات فنی دستگاه بر حسب نیاز، پشتیبانی از پردازنده های اینتل و ... .

این مینی پی سی یکی از محصولات منحصر به فرد تولید شده توسط شرکت بهین تکنولوژی است که با دسکتاپ قابل مقایسه و در اصل قابل رقابت می باشد. شما عزیزان با خرید این محصول به جای مینی کامپیوتر استوک می توانید طیف وسیعی از نیازهای خود در این زمینه را برطرف نمایید.

جمع بندی

با توجه به مطالب بالا متوجه شده اید که خرید یک مینی کامپیوتر استوک در چه صورت به صرفه است. اما در هر حال، کارشناسان آی تی بر این باور هستند که هنوز هم بسیاری از افراد در مورد عملی بودن مینی کامپیوترهای استوک مشکوک هستند و خرید مینی کامپیوتر نو را توصیه می نمایند. بسیاری از علاقه مندان به فناوری این سوال را در ذهن دارند که مینی کامپیوترها چگونه می تواند در برابر رایانه یا لپ تاپ مقاومت کنند.

اما باید بدانید که برخی از مینی کامپیوترها حتی از کامپیوترها نیز قدرتمندتر هستند. بهین تکنولوژی، عرضه کننده انواع مینی کامپیوتر، آل این وان، زیروکلاینت و ... بهترین خدمات را با کیفیت برتر جهانی به مشتریان خود عرضه می دارد.

شما می توانید با خرید مینی کامپیوتر نو با قیمت مناسب از این شرکت خوشنام و معتبر، تا حد زیادی در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کرده و بهترین عملکرد را از محصول مورد نظر خود انتظار داشته باشید.

کد خبر 619271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha