شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

حمیده عباسعلی و سجاد گنج‌زاده که شانس مدال هستند، امروز روی تاتامی می‌روند. سارا بهمنیار پنجشنبه از دور مسابقات حذف شد.

سارا بهمنیار

به گزارش همشهری‌آنلاین، امروز نخستین مدال‌های المپیکی کاراته ایران به‌دست می‌آید؟ از ۳نماینده ایران، یکی حذف شده است و ۲نفر امروز مبارزه می‌کنند؛ ۲نفری که از بهترین‌های جهان هستند و شانس مدال المپیک. روز اول برای کاراته ایران خوب شروع شد اما خوب به پایان نرسید. سارا بهمنیار ظهر پنجشنبه روی تاتامی رفت.

سراب اوزچیک را که شکست داد، همه گفتند مدالش قطعی است اما حریف بلغاری، همانی که گفته بودند حریف راحتی است، سخت‌ترین حریفش شد. سراب نفر اول رنکینگ جهانی وزن ۵۰کیلوگرم بود و بعد از قرعه‌کشی همه گفته بودند اگر سارا این حریف ترکیه‌ای را شکست بدهد، کار تمام است. سارا در ثانیه‌های آخر مبارزه را ۵بر۴ برد و همه را امیدوار کرد که مدال وزن ۵۵-کیلوگرم را می‌گیرد. در مبارزه دوم هم کار سخت‌ بود. ون‌ تزویان از چین‌تایپه نفر دوم رنکینگ جهانی بود و وزنش هم سنگین‌تر از سارا. او یک وزن بالاتر مبارزه می‌کند و با ادغام ۲ وزن در المپیک، هم‌گروه سارا شده بود. سارا در این مبارزه ۵ بر یک شکست خورد ولی هنوز این امیدواری وجود داشت که او می‌تواند حریف بلغارستانی‌اش را ببرد. اما ایوت گورانورا، قوی‌تر از چیزی بود که به‌نظر می‌رسید. سارا در مقابل سرعت این حریف و ضربات ناگهانی او نتوانست دفاع کند و ۵ بر یک باخت.

قرعه خوب و امید مدال

اما امروز می‌تواند روز بهتری برای کاراته ایران باشد. حمیده عباسعلی ساعت۹:۳۰ امروز مسابقاتش را آغاز می‌کند. او که در وزن ۶۱کیلوگرم مبارزه می‌کند، ابتدا با گانگ‌لی از چین روی تاتامی می‌رود. حریف بعدی حمیده، فریال عبدالعزیز از مصر است. لامیا ماتوب از الجزایر و الینا کوئرچی از سوئیس هم نفرات دیگری هستند که با حمیده مبارزه می‌کنند. هرچند حمیده در گروه راحتی قرار گرفته‌ و کاراته‌کاهای ترکیه، آذربایجان و ژاپن در گروه مقابل حضور دارند، اما حریفان مصری و چینی او هم قدرند.

عباسعلی ۴۲مدال از تورنمنت‌های مختلف دارد؛ از قهرمانی جهان و آسیایی گرفته تا مسابقات سبکی. او امیدوار است یک مدال المپیکی هم به این لیست اضافه کند. ۸طلای آسیایی، یک برنز و یک نقره جهانی بهترین مدال‌های عباسعلی هستند.

در وزن ۷۵کیلوگرم سجاد گنج‌زاده نماینده ایران است و او هم قرعه خوبی دارد. سجاد ساعت۱۲:۲۰ روی تاتامی می‌رود. دانیل گایسینسکی از کانادا، بریان ایر از آمریکا، ایوان کوویچ از کرواسی و طارق حمدی از عربستان حریفان مرحله گروهی او هستند. طارق لقب گربه‌سیاه سجاد را دارد. سجاد با ۴طلای جهانی، ۵طلای آسیا و یک طلای بازی‌های آسیایی، منتظر طلای بازی‌های المپیک است.

کد خبر 619223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha