سفیر ایران در فرانسه تاکید کرد: تکیه بر اتهامات واهی و بی اساس و سناریوهای خودساخته عناصر ثالث نوعی مین گذاری در مسیر عقلانیت و اخلال در روندهای دیپلماتیک و رفتاری نابخردانه است.

بهرام قاسمی

به گزارش همشهری آنلاین،‌بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه نوشت:

ایران به عنوان کشوری که بیشترین ساحل را با خلیج فارس و دریای عمان دارد و به عنوان تنها کشوری با سابقه تمدنی چندهزار ساله همواره در طول تاریخ حیات خود در جهت تحکیم صلح و ثبات منطقه و صیانت از امنیت خلیج فارس و آزادی کشتیرانی تلاشی وافر داشته است.

صلح و ثبات و آزادی کشتیرانی و تامین امنیت آبراه‌های راهبردی در خلیج فارس و دریای عمان و حتی در دیگر نقاط جهان یک اصل و ضرورت غیرقابل انکار برای ایران محسوب می‌گردد.

افراط گرایان اشغالگر و هم پیمانان آنان در آن سو و این سوی جهان با نگرانی و خشم از امکان استمرار و پیشرفت روند دیپلماتیک و مذاکرات و رویکردهای جدید در دولت آمریکا و تاکید بر حل و فصل موضوعات پیش رو از کانال های سیاسی، با تمام توان و در جهت تخریب این روند گام برمی دارند و در این مسیر شیطانی خود، از هر نیرنگ و حیلتی به منظور فراهم آوردن یک فضای غیرسازنده و مخرب و تلاش برای جنگ افروزی بهره می‌گیرند.

تکیه بر اتهامات واهی و بی اساس و سناریوهای خودساخته عناصر ثالث نوعی مین گذاری در مسیر عقلانیت و اخلال در روندهای دیپلماتیک و رفتاری نابخردانه است. ماجراجویی‌های اخیر آنان در حادثه کشتی « مرسر استریت » نه نخستین توطئه و نه آخرین اقدام ایران ستیزانه آنان خواهد بود. ایران هوشیارتر از هر روز از اینگونه دام های چند منظوره جنگ طلبانه عبور خواهد کرد.

ایران با شدت تمام از هرگونه اقدام و توطئه در ایجاد نابسامانی و ثبات زدائی که امنیت و آزادی کشتیرانی و حمل و نقل را در این منطقه حساس از جهان هدف قرار دهد، ابراز انزجار نموده و آنان را محکوم می نماید. ایران کماکان با خردورزی و هشیاری راهبردی خاص ایرانیان، آتش افروزان اشغالگر را بیش از گذشته بخصوص در این برهه زمانی بسیار حساس، رسوا و پشیمان خواهد کرد.

کد خبر 619194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha