سید ابراهیم رئیسی در دیدار "برهم صالح" رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه بنای ما بر این است که در دوره پیش رو سطح روابط دو کشور روز به روز ارتقا یابد،گفت:ایران به تعبیر مقام معظم رهبری خواهان عراقی قوی و مقتدر است. امیدواریم انتخابات پیش رو نیز بستری برای تحقق خواسته مردم در راستای کرامت و اقتدار بیش از پیش ملت عراق باشد.

رئیسی برهم صالح

به گزارش همشهری آنلاین، رئیسی هر گامی در راستای اقتدار عراق و کوتاه شدن دست بیگانگان از این کشور را مایه پیشرفت عراق دانست و افزود: ایران در راستای حفظ تمامیت ارضی و امنیت و ثبات عراق از اهدای خون عزیزترین فرزندان خود همچون شهید قاسم سلیمانی نیز دریغ نداشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ نقطه و منطقه دیگری از زمین نیست که همچون مسیرهای منتهی به کربلا در مراسم پیاده روی اربعین، قدمگاه خیل زائران و عاشقان یک آرمان متعالی باشد، بر لزوم تسهیل تردد زائران عتبات عالیات و مراسم پیاده روی اربعین از جمله تسریع در راه اندازی خط ریلی خرمشهر-بصره تاکید کرد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه حتی به راه انداختن یک جنگ طولانی و خانمانسوز از سوی صدام دیکتاتور نیز نتوانست خللی بر رابطه عمیق و صمیمانه دو ملت ایران و عراق وارد کند، اظهار داشت: با وجود پیشرفت های چشمگیر روابط دو کشور پس از سقوط دیکتاتوری صدام، اما همچنان ظرفیت های بیشماری برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد.

رئیس جمهور عراق با تاکید بر لزوم بازتعریف ترتیبات امنیتی منطقه تصریح کرد: هدایت تحولات منطقه در مسیر استقرار ثبات و امنیت فراگیر بدون حضور ایران و عراقی مستقل و مقتدر ممکن نیست. یک عراق با حاکمیت مقتدر که بر سرتاسر عراق شمولیت داشته باشد، می تواند در ترتیبات امنیتی منطقه نیز نقش بسیار سازنده ای ایفا کند.

برهم صالح با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مسیر حفظ تمامیت ارضی عراق و مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: این در تاریخ ثبت است که ایران یار روزهای سخت عراق است و این مسئله همواره چراغ راه آینده روابط دو کشور خواهد بود.

کد خبر 619029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha