پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا به ابراهیم رئیسی رییس جمهوری جدید ایران توصیه کرد با بازگشت به برجام و همکاری با جامعه بین المللی اعتماد جامعه جهانی را جلب کند.

دومینیک راب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران وزیر خارجه بریتانیا در مصاحبه با روزنامه  تلگراف  با اشاره به حادثه اخیر حمله پهپادی به یک نفتکش اسراییلی در دریای عمان با تکرار اتهامات کشورش علیه ایران گفت: ایران با ریاست جمهوری رئیسی این فرصت تازه را دارد که با جامعه بین المللی همکاری کند و اعتماد جهان را جلب کند و یا بیشتر و بیشتر با پافشاری بر رفتارهای مخرب گذشته در وضعیت مطرود کنونی باقی بماند.

او با عقب نشینی از مواضع چند روز گذشته کشورش درباره پاسخ تلافی جویانه به اقدام ایران علیه نفتکش اسراییلی و کشته شدن یک شهروند بریتانیایی در این حادثه، گفت کشورش  متین و آرام باقی خواهد ماند و با همکاری با سایر شرکا از جمله ایالات متحده آمریکا از صلح و امنیت بین المللی حراست خواهد کرد.

دومینیک راب اما با تاکید دوباره بر ادعای دست داشتن ایران در این حملات دریایی گفت: با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود درباره این حوادث صحبت کرده و انگلیس و آمریکا در محکوم کردن حمله ایران به کشتی  مرسر استریت در نزدیکی سواحل عمان، هم‌نظرند.

ایران حوادث دریایی چند روز گذشته در دریای عمان و سواحل امارات را مشکوک دانسته و هر گونه دست داشتن خود در این حوادث را رد کرده است

 راب در مصاحبه دیروز (چهارشنبه) با تلگراف تاکید کرد که کشورش در برابر این حادثه خونسرد و متین باقی می ماند اما با همکاری با شرکایش در برخورد با رفتارهای پلیدی که انجام شده کاملاً قاطع و قوی خواهد بود.

کد خبر 619024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha