آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری با تاکید براینکه تهران و اسلام آباد پیوندی ناگسستنی دارند، گفت: باید ظرفیت های افزایش روابط و همکاری های دو کشور را شناسایی و در مسیر منافع دو کشور و منطقه فعال سازیم.

رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله رئیسی چهارشنبه شب در دیدار «محمد صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان، با بیان اینکه روابط تهران و اسلام آباد فراتر از رابطه همسایگی است، افزود: رابطه دو ملت برپایه باورهای اعتقادی و فرهنگی استوار است و این پیوندی ناگسستنی است.

رئیسی سطح مطلوب مناسبات ایران و پاکستان را بسیار بالاتر از حد کنونی دانست و با اشاره به اینکه می توان راههای جدیدی برای تعمیق روابط دو کشور ایجاد کرد، گفت: باید ظرفیت های افزایش روابط و همکاری های دو کشور را شناسایی و در مسیر منافع دو کشور و منطقه فعال سازیم.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت توسعه روابط و همکاری پارلمانی ایران و پاکستان، افزود: پارلمان های دو کشور می توانند نقش سازنده و مفیدی در مسیر توسعه مناسبات دو کشور داشته باشند.

رئیسی در ادامه با ابراز نگرانی از تنش و ناامنی در افغانستان، همکاری ایران و پاکستان برای برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: وضعیت مردم افغانستان نگران کننده است و باید با همکاری های مشترک نگذاریم این مردم مسلمان بیش از این دچار آسیب شوند.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا نه تنها مشکل گشا نبوده بلکه مشکل زا است، اظهارکرد: سرنوشت افغانستان باید بدون دخالت بیگانگان و به دست خود افغانی ها و از مسیر گفت وگو و بصورت صلح‌آمیز تعیین شود.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان، با بیان اینکه ایران و پاکستان به مثابه دو روح در یک بدن بوده و از روابط برادرانه برخوردار هستند، گفت: مطمئن هستیم با نگاه مثبتی که شما به روند توسعه روابط با پاکستان دارید، سطح همکاری های دو کشور در همه زمینه ها توسعه چشم گیری خواهد داشت.

وی با اشاره به ناتوانی آمریکا در تامین امنیت در افغانستان، خاطرنشان کرد: آمریکا عامل اصلی ناامنی در مناطق مختلف است و با توجه به شرایط موجود منطقه، از شما تقاضا داریم تا برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه، بین کشورهای اسلامی هماهنگی ایجاد کنید.

کد خبر 618943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha