در شیرین‌ترین روز ایران در بازی‌های المپیک توکیو طلای محمدرضا گرایی و نقره داوودی جایگاه کشورمان را در جدول تغییر داد. در عین حال کشتی‌های زیبای حسن یزدانی و راهیابی او به فینال یک مدال دیگر را برای ایران مسجل کرد.

المپیک

به گزارش همشهری آنلاین ایران در ادامه رقابت های المپیک یک مدال طلای در کشتی و یک نقره در وزنه برداری کسب کرد. 

در ادامه رقابت های کشتی فرنگی المپیک در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی برابر حریف اوکراینی خود به روی تشک رفت. در وقت اول این مبارزه اولین اخطار به رقیب گرایی داده شد تا ملی پوش ایران با نتیجه یک بر صفر پیش بیفتد و در خاک هم گرایی فنی ۴ امتیازی اجرا کرد که ابتدا داور این امتیاز را داد و سپس پس گرفت که این رای با اعتراض مربیان ایران روبه رو شد. رای اعتراض اما به نفع کشتی گیر اوکراینی اعلام شد تا نتیجه یک بر یک به تساوی برسد. در لحظات پایانی وقت اول گرایی با خاک کردن رقیب ۲امتیاز حساس دیگر گرفت تا ۳ بر یک پیش بیفتد.

در آغاز وقت دوم گرایی با اجرای کمرگیری حریف را به پل برد و ۴ امتیاز دیگر گرفت تا نتیجه ۷ بر یک شود و به دلیل اعتراض مربیان حریف یک امتیاز دیگر هم به گرایی داده شد تا ملی پوش ایران با نتیجه ۸ بر یک پیش بیفتد. در لحظات پایانی هم گرایی یک امتیاز دیگر هم گرفت تا کشتی با همین نتیجه به پایان برسد.

گرایی دومین مدال طلای ایران را در المپیک توکیو به دست آورد. اولین مدال طلای ایران را جواد فروغی در رشته تیراندازی به دست آورده بود.

در رشته وزنه برداری هم علی داوودی  وزنه بردار فوق سنگین ایران در حرکت یک ضرب علی داودی با رکورد ۲۰۰ کیلوگرم دوم شد. 

وی در نخستین حرکت دوضرب وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را انتخاب و آن را بالای سرش برد.

 داوودی که برای مدال نقره تلاش می کرد در حرکت دوم موفق نشد وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را بالای سرش ببرد. برای حرکت سوم انتخاب کادر فنی وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی بود که علی موفق به مهار آن شد تا با مجموع ۴۴۱ مدال نقره المپیک توکیو را بر گردن بیاویزد.

در این وزن لاشا تالاخادزده گرجستانی با رکورد مجموع ۴۷۸ مدال طلا گرفت و مان اسد از سوریه با رکورد مجموع ۴۲۴ به مدال برنز این رقابت ها رسید.

کد خبر 618895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha