اورژانس تهران در پیک پنجم کرونا با افزایش تماس‌ها و انتقال بیشتر بیماران مواجه شده است و حالا با اعلام سرپرست اورژانس کشور با فعال شدن سرویس مکان‌یاب اورژانس، زمان رسیدن بر سر بالین بیماران کرونا و غیر کرونا را به حدود ۳ دقیقه کاهش داده است.

کرونا در ایران - اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان صابریان سرپرست اورژانس کشور ظهر امروز در نشست خبری که در ساختمان اورژانس برگزار شد، درباره آغاز فعالیت رسمی این سامانه عنوان کرد:‌ با بهره‌مندی از سرویس مکان یاب در صورت بروز حادثه برای شهروندان در منزل یا خارج، هنگام تماس با ۱۱۵ از طریق موبایل و تلفن ثابت سرویس بدون نیاز به اینترنت، محل اسقرار فرد بیمار شناسایی می شود و با توجه به سرعت و دقت مکان‌یابی، تیم اورژانس در زمان کمتری بر بالین بیمار حاضر می‌شوند.

انتقال روزانه ۱۰۰۰ بیمار کرونایی با اورژانس به بیمارستان‌ها | سرویس مکان‌یاب اورژانس فعال شد | زمان رسیدن به بالین بیماران به ۳ دقیقه رسید

به گفته صابریان اکنون زمان رسیدن بر بالین بیمار از سوی همکاران اورژانس حدود ۱۳ دقیقه است که با فعال شدن سرویس مکان‌یاب به ۳ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.  

او ادامه می‌دهد:‌ سرویس مکان یاب اورژانس در استان‌های تبریز، تهران، مازندران، خراسان جنوبی، قم، اراک و... فعال شده و در واقع با ایجاد این سیستم دسترسی به بیمار راحت تر و خدمات به مددجو با آرامش بیشتری انجام می شود.

این مسئول همچنین درباره همکاری اورژانس با وزارت بهداشت با هدف تسریع واکسیناسیون و شکست صف‌های طولانی و کاهش ازدحام عنوان کرد: سرعت تزریق واکسن کرونا مناسب نبود و با دستور وزیر محترم بهداشت اوررژانس هم پای کار آمد. در حال حاضر پایگاه‌های اورژانس با سرعت عمل بیشتری فرآیند واکسیناسیون کرونا را انجام می‌دهند. در تهران ۲۷ پایگاه اورژانس، ۶ مرکز خودرویی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه نیز آمبولانس امور واکسیناسیون را انجام می دهند. همچنین در دانشگاه‌های علوم پزشکی هم دو تا ۴ پایگاه اورژانس برای تزریق واکسن مستقر شده است.  

صابریان همچنین از افزایش ۲ تا ۳.۵ برابری تماس‌ با اورژانس خبر داد و گفت:‌ در پیک پنجم همکاری‌ علوم پزشکی و اورژانس برای بستری بیماران کرونایی و غیرکرونایی افزایش پیدا کرده است. با اختصاص تخت‌های بیشتر به بیماران ما مسیر راحت‌تری برای تکمیل فرآیند بستری‌ها دارم. زمان اعزام بیمار از تماس تا بستری در بیمارستان حدود ۵۰ دقیقه است.  

انتقال روزانه ۱۰۰۰ بیمار کرونایی با اورژانس به بیمارستان‌ها | سرویس مکان‌یاب اورژانس فعال شد | زمان رسیدن به بالین بیماران به ۳ دقیقه رسید

سرپرست اورژانس کشور همچنین در پاسخ به سوال همشهری آنلاین درباره تخت‌یابی سریع‌تر برای بیماران کرونایی در مقایسه با سامانه‌های ۶۰۷۰ و ۴۰۳۰ عنوان کرد: همکاران ما بر بالین بیمار حاضر می‌شوند و او را معاینه می‌کنند. آنها در تماس با پزشک متخصص عفونی وضعیت بیمار را می‌سنجند و در صورت ضرورت بیمار به مراکز درمانی منتقل می‌شود و این باعث می‌شود که انتقال دقیق‌تری برای بیمار مبتلا به کرونا اتفاق بیفتد.   

او با اشاره به اینکه در پیک کرونا قرار داریم و پیش بینی هم از روند صعودی این پیک وجود ندارد، اظهار کرد:‌ در حال حاضر ۹۰۰ تا هزار انتقال روزانه بیمار در تهران توسط اورژانس به مراکز درمانی صورت می‌گیرد و تمام تلاش‌مان هم این است که با افزایش آمارها هم در خدمت‌رسانی به شهروندان خللی ایجاد نشود.  

کد خبر 618817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha