افزایش تعداد فوتی‌های کرونا در کرمان و پر شدن گنجایش آرامستان قدیمی شهر باعث شده که دفن اموات در دامنه کوه صاحب‌الزمان انجام شود. جایی که پارک جنگلی پردیسان قائم قرار دارد و گزارش‌ها حاکی است که هر روز درختان بیشتری از این جنگل قطع و به جای آن قبر کنده می‌شود.

دفن جانباختگان کرونایی در کرمان ـ قطع درختان پارک جنگلی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر به علت شیوع بالای کرونا میانگین فوتی‌ها ٢٠ نفر در طول ٢٤ ساعت در شهر کرمان گزارش شده است که حتی این آمار در بعضی از روزها به ٢٩ نفر افزایش یافت. در این مدت فوتی‌های ناشی از کرونا در محل‌های مختلف در آرامستان دفن می‌شدند که با بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر و به دلیل نبودن مکان دفن در آرامستان کنونی و مشکلات در بهره‌برداری از آرامستان جدید، دفن اموات در دامنه کوه صاحب‌الزمان و به صورت گروهی انجام شده است. 

شهرداری کرمان از مدت‌ها قبل وعده افتتاح آرامستان جدید را در کرمان داده بود، اما هنوز در محل جنگل هر روز درختان جدیدی برای دفن اموات قطع می‌شوند. هرچند مسئولان قطع شدن درختان را در این مکان تکذیب می‌کنند ولی شواهد حاکی از آن است درختان در این منطقه قطع شده اند و جای آنها را قبرهایی برای دفن فوتی‌های کرونا گرفته است. 

پارک جنگلی پردیسان قائم، در مجاورت دامنه‌های کوه صاحب‌الزمان که به بام کرمان معروف است، قرار گرفته و در پایین کوه گلزار شهدا و آرامستان کرمان واقع است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیروز (دوشنبه ۱۱ مرداد) پس از انتشار تصاویری از دفن جان‌باختگان کرونا در کرمان که به شیوه‌ای نامتعارف انجام شده بود و در رسانه‌ها از آن با عنوان «دفن دسته‌جمعی اجساد» یاد شده بود، رامین امیرمداح معاون خدمات‌ شهری شهردار کرمان این خبر را تکذیب کرد و گفت: این موضوع را به ‌طور کامل تکذیب می‌کنیم. روند دفن اموات در شهر کرمان به ‌طور عادی و استاندارد در حال انجام است.

او همچنین به تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی کرمان اشاره کرد و از راه‌اندازی آرامستانی جدید با عنوان بهشت کریمان خبر داد. البته او در ادامه گفت: به دلیل مشکلات اداری، بهره‌برداری از آرامستان جدید به تعویق افتاده است.

او افزود: از سال گذشته تا امروز، از فضای پیرامونی پردیسان قائم (عج) و از فضای بین درختان در پهنه‌های سابق آرامستان برای دفن اموات استفاده شده و تمام تلاش ما بر این بوده که فضای پردیسان قائم(عج) آسیب نبیند. تمام تلاشمان را کردیم که برای دفن اموات، تعرضی به جنگل و درختان صورت نگیرد و تا به حال نیز هیچ درختی برای دفن اموات قطع نشده است. 

کد خبر 618650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha