مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

استاندار خراسان رضوی گفت: از کادر درمان و مسئولان بیمارستان‌های استان درخواست می‌کنیم که با تلاش و کوشش آمادگی خود را برای گذر از هفته‌های پیش حفظ کنند.

کادر درمان

به گزارش همشهری آنلاین، محمدصادق معتمدیان، اظهار کرد: کادر پرتلاش درمان استان در ۱۸ ماه گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشته است که جا دارد از زحمات این عزیزان صمیمانه قدردانی کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این‌که کشور ما به لحاظ تحریم‌های ظالمانه در دوران شیوع کرونا شرایطی متفاوت‌ نسبت به سایر کشورهای دنیا دارد، افزود: تحریم‌های بی‌سابقه سبب شده تا محدودیت‌هایی در تجهیزات و منابع مالی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که محدودیت‌های کرونایی در کنار مشکلات اقتصادی فشارهایی به مردم وارد کرده است، ادامه داد: مجموعا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور کاهش پیدا کرده و زیر ۵۰ درصد است. در کنار این موضوع با وجود محدودیت‌های کرونایی یک عادی‌انگاری انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حوزه پیشگیری مربوط به مردم است و باید رعایت شود چراکه بحث سلامت و جان مردم مطرح است، اظهار کرد: در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما به تلاش خود تا جایی که امکان‌پذیر و کشش اجتماعی در جامعه وجود داشته باشد، ادامه می‌دهیم.

وی با تاکید بر این‌که هرگونه محدودیت در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: باید با جمع‌بندی و استفاده از ظرفیت ستاد ملی مقابله با کرونا برای مدیریت شهر مشهد استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی با قول مساعد نسبت به تامین تجهیزات اورژانسی برای مقابله با کرونا افزود: آمادگی داریم در بحث تهیه ونتیلاتور، کپسول‌های اکسیژن و سایر نیازمندی‌ها بتوانیم به دانشگاه‌ علوم پزشکی کمک کنیم تا در برنامه جدید مورد استفاده قرار گیرد.

معتمدیان همچنین خواستار تدوین برنامه بلند مدت از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای شهر مشهد شد و اظهار کرد: صرفا نباید شهر مشهد را تنها با سه میلیون نفر جمعیت ببینیم، زیرا در شرایط غیرکرونایی بیش از ۳۰ میلیون نفر جمعیت در اینجا تردد دارند و استان‌های همجوار از امکانات ما استفاده می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: فاصله زیادی تا شرایط مطلوب در وضعیت سرانه‌های درمانی استان داریم که حتما باید در دور جدید با برنامه‌ریزی‌های درست، زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی را در شهر مشهد فراهم کنیم.

کد خبر 618554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha