مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار و منتخب ملت ایران توسط ولی فقیه به سِمت «ریاست جمهوری» منصوب می‌شود.

تنفیذ

به گزارش همشهری آنلاین این مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس جمهور منتخب و ایراد سخن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد.

سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور بعد از انقلاب اسلامی است که در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به پاستور می‌رود؛ حکم او نهمین حکم تنفیذی است که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به امضا می‌رسد. 

 در تاریخ جمهوری اسلامی به جز در دو مورد، همه مراسم تنفیذ درحسینیه امام خمینی (ه) برگزار شده است؛ در مرتبه اول امام خمینی (ره) در بیمارستان بستری بودند و مراسم تنفیذ بنی صدر در بیمارستان برگزار شد و در مرتبه دوم، تنفیذ حکم پنجمین دوره ریاست جمهوری و اولین دوره هاشمی رفسنجانی بود که به علت آماده نبودن حسینیه امام خمینی (ره)، این مراسم در حسینیه جماران برگزار شد. 

 ابراهیم مرادی  مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: به مناسبت برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، فرودگاه‌های داخل پایانه هوایی تهران امروز تا از ساعت 10 تا 12 بسته خواهند بود.

بسته شدن فرودگاه مهرآباد در روز تنفیذ ریاست جمهوری

در عین حال به گفته رئیس پلیس تهران  محدودیت‌های ویژه ترافیکی در محدوده خیابان‌های ولی عصر (عج)، جمهوری، امام خمینی (ره) و کارگر از ساعت ۹ صبح تا حدود ۱۳ اجرا می‌شود.

اعلام جزئیات محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تنفیذ و تحلیف

کد خبر 618479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha