«بهترین لحظه توکیو ۲۰۲۰» عنوانی است که به لحظه پایانی فینال مسابقات دو و میدانی داده شد؛ لحظه‌ای که دو مدال طلا به دو ورزشکار موفق در رشته پرش اهدا شد.

فينال پرش ارتفاع مردان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، شادی تصمیم ورزشکار قطری واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی به همراه داشت.

 معتز عصا برشیم از قطر و جان‌مارکو تمبری از ایتالیا در پرش ارتفاع مردان، مدال طلای المپیک را با هم به اشتراک گذاشتند.

برشیم گفت: «من به طور قطع می‌دانم که برای عملکردی که داشتم مستحق آن طلا هستم؛ او (تمبری) هم همین کار را کرد، بنابراین مطمئنم که او هم مستحق آن طلا بود. این فراتر از ورزش است، این پیامی است که ما به نسل جوان می‌رسانیم.»

جف پرلمن، نویسنده ورزشی نیویورک تایمز نوشت: «من عاشق این لحظه هستم. آیا می‌توانیم این لحظه را وارد بطری کرده و در همه جا پخش کنیم؟ خوبی، عشق، انسانیت»

تمبری گفت: «سهیم شدن با یک دوست زیباتر است، این یک اتفاق جادویی بود.»

بارشیم نیز در حساب توییتر خود نوشت: «چه چیزی بهتر از یک (مدال) طلا است؟ دوتا !!»

فیلم این لحظه شگفت‌انگیز به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی بین‌المللی به اشتراک گذاشته شد و برخی آن را «بهترین لحظه توکیو ۲۰۲۰» توصیف کردند.

بن استاینر، خبرنگار ورزشی گفت: «اشک، در آغوش گرفتن و شادی در جشن پرش ارتفاع مردان. این بهترین لحظه توکیو ۲۰۲۰ است.»

بسیاری دیگر از مردم جهان نیز این لحظه را «باشکوه و طلایی» و «نمونه‌ای عالی از ورزش» دانستند و تاکید کردند که روح حقیقی المپیک در این لحظه مجسم شده است.

برخی با اذعان به اینکه جهشی بالاتر از این حرکت وجود نخواهد داشت تشویق رقیب و سهیم شدن پیروزی را پرشی شکست ناپذیر توصیف کردند.

یگ کاربر نیز با اشاره به این سطح متعالی از دوستی و احترام پیشنهاد کرد که برشیم نامزد دریافت جایزه صلح نوبل باشد. او لحظه‌ای فوق‌العاده و به قول خودش تاریخ‌ساز آفرید. 

کد خبر 618456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha