طرح ملی آزادراه خرم‌آباد- بروجرد به عنوان نخستین آزادراه شش خطه کشور با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به بهره‌برداری ‌رسید.

آزادراه خرم آباد- بروجرد

 به گزارش همشهری آنلاین از تسنیم ،آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد که بخشی از آزاد راه خرم‌آباد - اراک است به طول ۶۸کیلومتر به عنوان  یکی از مهم‌ترین آزادراه‌ها در کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی به  بهره‌برداری رسید.

این آزاد راه از خرم‌آباد تا اراک به طول ۱۳۴ کیلومتر طراحی شده است و در فاز نخست ۶۷ کیلومتر آن که حد فاصل خرم‌آباد تا بعد از بروجرد است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با به بهره‌برداری رسیدن آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد تمامی گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی خرم‌آباد به سمت بروجرد رفع و تردد در این مسیر با ۳۲ کیلومتر کاهش مسیر از ۱۰۰کیلومتر به ۶۸ کیلومتر رسیده و زمان سفر از خرم‌آباد به بروجرد به ۴۰ دقیقه می‌رسد.

 برای این پروژه تاکنون اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده  که با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بخش دولت و ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته  شده است.

گفته شده  حدود ۲ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده که ارزش کنونی آن ۵ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان  است.

محور توسعه برای استان لرستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: این نخستین آزادراه شش خطه کشور و نخستین آزادراهی است که تونل بزرگ ۳ کیلومتری ۶ شش خطه در آن احداث شده است.

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران این شهرستان ضمن تبریک به مردم استان لرستان به جهت افتتاح آزادراه خرم‌آباد- بروجرد اظهار داشت: از ۱۵ مردادماه با تکمیل کارهای باقی مانده‌ای که نیازمند بهره‌برداری است پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این ۶۷ کیلومتر آزادراه خرم‌آباد- بروجرد  بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری دارد و حدود ۴۰ دقیقه از مسیر را کوتاه می‌کند همچنین با حذف گردنه‌های زاغه، رازان و چالانچولان  که مردم باید از آن عبور می‌کردند یک مسیر امن و ایمن ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این نخستین آزادراه شش خطه کشور و نخستین آزادراهی است که تونل بزرگ ۳ کیلومتری ۶ شش خطه در آن احداث شده است و یک محور توسعه برای استان لرستان قلمداد می‌شود.

وی بیان کرد: ادامه این آزادراه قطعه یک است که از اراک تا همین قطعه ۲  است همچنین کنارگذری که از خرم‌آباد به سمت جنوب می‌رود در مجموع به طول ۱۰۸ کیلومتر آغاز می‌شود.

کد خبر 618416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha