از سال‌های نه چندان دور، معماری بنای ساختمان‌ها قدری تغییر کرده و شکل جدیدی به خود گرفته است. این تغییرات که به سمت زیباسازی نمای ظاهری ساختمان کشیده شده، در تمامی قسمت‌های آن نمایان است. درب‌هایی که امروزه در ورودی ساختمان‌ها و اتاق‌ها تعبیه می‌شود با درب‌های سابق تفاوت‌های زیادی دارد.

درب ضد سرقت

قابلیت‌های به کار برده شده در درب ساختمانی جدید در تأثیرگذاری بر زیباسازی نمای کلی ساختمان لحاظ گردیده است. داشتن امنیت بسیار بالای درب ساختمانی در کنار مقاومت در برابر حرارت و آتش‌سوزی، محبوبیت استفاده از این درب‌ها را افزایش داده است.

انواع درب ساختمانی با توجه به کاربرد و محل استفاده دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد. امنیت بالای برخی از درب‌ها باعث شده است که قیمت درب ضد سرقت از سایر انواع مشابه قدری بالاتر باشد. یکی از مهم ترین نکات در خرید درب ضد سرقت اعم از ایرانی یا ترک،داشتن قفل ایمن و با بالاترین ضریب امنیت درب ضد سرقت است. چنانچه دربی که خریداری می شود، از لحاظ ظاهری از قیمت بالایی برخوردار باشد، اما قفل مناسبی روی آن تعبیه نشده باشد، درب ضد سرقت منزل شما به راحتی توسط سارقان قابل باز شدن است.

معمولاً ساختار درب‌های ضد سرقت طوری است که تمامی ویژگی‌های مربوطه در آن اعمال می‌شود. درب ضدحریق یکی از انواع درب‌ها است که در اکثر موارد خواص ضدسرقت بودن را نیز دارا می‌باشد. هدف از این نوشتار این است که با کمک کارشناسان گروه صنعتی درکو که سابقه فعالیت بیش از ۵۰ سال در زمینه تولید و فروش انواع درب ساختمانی را در کارنامه‌ی خود دارند، نکاتی پیرامون درب‌های جدید بیان نماییم تا راهنمای خرید خریداران گردد. این فروشگاه هم اکنون با تهیه و فروش انواع درب‌های امنیتی داخلی و خارجی، درب لابی و ... به‌ عنوان یکی از معتبرترین فروشندگان این حوزه فعالیت می‌نماید.

نقش علم فناوری در تولید درب ساختمانی

با توجه به پیشرفت‌ها و جهش فراوانی که تکنولوژی و علم در سال‌های گذشته داشته است، دامنه آن به تولید انواع درب ساختمانی نیز گسترش داده شده و تنوع بالایی را در این زمینه خلق کرده است. بر اساس تجربه طولانی مدتی که گروه صنعتی درکو در حوزه ساخت و نصب درب‌های ساختمانی دارد، سلیقه و علاقه افراد در سفارشات بسیار چشمگیر بوده است. زیرا علاوه بر توجه به زیبایی ظاهری باید ویژگی‌های خاصی نیز لحاظ گردد. به همراه بهترین درب‌ها، حاصل ترکیب تجربه با علم به روز خواهد بود که گروه صنعتی درکو با بهره‌گیری از علم جوانان و استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا به این مهم دست یافته است.

 علاوه بر مواد اولیه سازنده بدنه و ظاهر درب، استفاده از ابزار و امکانات داخلی درب در تجهیز و توسعه آن اهمیت به سزایی دارد. زیرا اگر صرفاً به زیبایی نمای ظاهری درب توجه شود در مدت زمان کمتری، انتظارات لازم را برآورده نخواهد ساخت. به کاربردن بهترین قفل ضدسرقت و نیز چارچوب با استحکام بالا از جمله نکات مهمی است که به همراه خاصیت ضد حریق بودن، اعتبار درب ساختمانی را ارتقاء می‌دهد. بنابراین برابر برآرود گروه صنعتی درکو، ضریب امنیت درب‌های ساختمان با این گزینه‌ها تأمین می‌شود.

نکات مربوط به انواع درب ساختمانی

درب‌های ساختمانی همان‌ طوری که عنوان شد دارای ویژگی‌ها و خاصیت‌های گوناگونی هستند. انواع درب ساختمانی شامل درب ضد حریق، درب ضد سرقت و ... به علت ساختار ظاهری و ابزار به کاربرده شده در ساخت آن‌ها از درب‌های معمولی به طور کلی متمایز شده‌اند. برابر تجربه گروه صنعتی درکو در فروش و نصب درب‌های جدید، برخی از نکات مربوط در خصوص بالابردن ضریب ایمنی و امنیت این درب‌ها به شرح ذیل بیان می‌شود.

نکاتی که در مورد درب های ساختمانی به نقل از گروه صنعتی درکو

  1. اغلب درب‌های ضد سرقت در سه دسته ایرانی، ترک و چینی در بازار یافت می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خود را دارد. در هنگام خرید این درب‌ها باید توجه کرد که قفل و دستگیره آن از جنس کالی یا کاله باشد. علاوه بر آن رویه درب از مواد اصلی ساخته شده و جلوه زیبایی داشته باشد. همچنین استراکچر یا مواد داخلی درب از استحکام بالایی برخوردار باشد. با وجود تمام این موارد، محل استفاده درب با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه نیز مهم بوده و نوع درب ساختمانی مناطق خشک با مناطق دارای رطوبت بسیار تفاوت دارد.
  2. درب‌های ضد سرقت هوشمند، نوع پیشرفته درب ساختمانی ضد سرقت معمولی می‌باشد که با فناوری دیجیتال عمل می‌نماید. قابلیت رمزنگاری و تشخیص چهره دارد و دارای فولاد ضدزنگ است. این درب‌ها مجهز به کدهای موفقیت آمیز و عملکرد ضدسرقت می‌باشد که رمزنگاری دیجیتالی آن مانع رمزگشایی توسط افراد ناشناس و سارقین می‌گردد.
  3. در کنار درب‌های ضد سرقت و هوشمند، درب ضد حریق هم ویژگی‌های مهمی دارد که مقاومت آن را در برابر حرارت بسیار بالا می‌برد و مانع آتش‌گرفتن در مواجه آتش‌های معمولی می‌شود. لنگه درب فلزی و لاستیک‌های نسوز و پشم سنگ نسوز به کار برده شده در ساختار درب فلزی، مقاومت آن را تقویت می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌نماید. چارچوب، دستگیره و لولاهای این درب نیز باید از جنس فلز محکم و با مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی انتخاب و نصب شود.

درب های ضد حریق تاییدیه دار دربهای هستند که توسط وزارت مسکن راه و شهر سازی و سازمان آتش نشانی استان مورد تایید قرار گرفته باشند و اجازه ساخت این دربها با نظارت سازمان های فوق به شرکت های مختلف داده می شود و درب ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی قرار می گیرد که همه متریال و روش ساخت آن با نمونه موجود در وزارت مسکن و شهرسازی یکی بوده و تولید کننده درب ضد حریق در آن تقلبی نکرده باشد

خرید درب ساختمانی

اگر به فکر خرید درب ضد حریق و درب ضد سرقت هستید باید در ابتدا شناخت و آشنایی کافی و کامل با این درب ساختمانی داشته باشید. زیرا داشتن شناخت، کمک می‌نماید تا معیارها و ویژگی‌های این درب‌ها را شناخته و در زمان خرید به آن‌ها توجه کرد. توجه به این معیارها در تمییز و تفکیک درب‌های اصلی با درب‌های معمولی کمک می‌نماید تا هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌شود، منجر به خرید درب اصلی با تمامی قابلیت‌ها و ابزار و مواد اولیه اصلی باشد.

درب لابی

این مدل درب های ضد سرقت لابی دارای کلاف کشی فلزی دور تا دور لنگه و ورق فولادی یک تکه در سر تا سر لنگه ساخته می شوند مدل ها و طرح های این مجموعه از طرح های بسیار متنوع و رایج ساخته می شوند طرح های انتخابی در این مدل ها شامل تمامی طرح های موجود در همه ی مدل های ارایه شده است این مدل دربها درب لابی ضد سرقت دو لنگه و یا درب لابی ضد سرقت یک و نیم لنگه هم می گویند با توجه به اینکه طرح های تولید شده در این نوع درب ها معمولا بسیار متنوع و سازگار با همه ی سلیقه ها است و از لحاظ کیفیت ساخت هیچ تفاوتی با دربهای دیگر ندارند ولی از لحاظ قیمتی بالاتر از بقیه مدل درب ضد سرقت هستند طرفداران خاص و ویژه ای دارند و معمولا سازندگان و افراد خاص از این نوع درب لابی ضد سرقت استفاده می کنند .

چند نکته در مورد درب های ضد سرقت و ضد حریق

نکاتی که در مورد درب های ساختمانی به نقل از گروه صنعتی درکو

  1. مهم‌ترین معیار، توجه به کیفیت بالای درب است که درب‌های ترک، ایرانی و چینی به ترتیب دارای بالاترین کیفیت هستند.
  2. چهارچوب، قفل، رویه، چشمی، دستگیره و قاب این درب‌ها از بهترین مواد تشکیل شده باشند تا استحکام بالا و ضریب ایمنی و امنیتی بالای آن حفظ شود.
  3. چارچوب و اندازه محلی که درب باید آنجا نصب شود باید قابلیت تحمل وزن آن و کیپ شدن را داشته باشد که از هر گونه احتمال کنده‌کاری و ضربه‌پذیری مانع شود.
  4. همیشه کمترین قیمت و بیشترین قیمت نشان‌دهنده کامل بودن درب نیست. با مشورت و استفاده از راهنمایی‌های گروه صنعتی درکو، شناخت لازم در این زمینه کسب شده و انتخاب درب ساختمانی موفقی را نتیجه خواهد داد.

استمرار فعالیت چندین ساله گروه صنعت درکو (https://doorcoo.ir/) از تضمین اصالت و قیمت مناسب محصولات ارائه شده دارد که برابر نیاز و سلیقه قشرهای مختلف مردم، درب‌های متنوعی ارائه شده و قابلیت رفع نیاز بازار و مردم در این زمینه را دارد.

کد خبر 618366

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha