معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی هم در مراکز سرپایی هم به صورت بستری در حال افزایش است و حدود ۱۳۰ درصد افزایش میزان بستری را در خراسان رضوی از ابتدای تیرماه تا کنون شاهد بودیم.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، چند روزی است که خبر می رسد وضعیت مشهد از سیاه هم سیاه تر است و ضریب اشغال تخت‌های استان خراسان رضوی افزایش پیدا کرده که جای نگرانی دارد و با روند فعلی، بیمارستان ها در روزهای آتی با کمبود تخت مواجه خواهند بود.

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اوضاع خطرناک مشهد در شرایطی به وجود آمده است که تعداد بیماران بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه  تعداد بیماران کرونایی هم در مراکز سرپایی هم به صورت بستری در حال افزایش است، افزود: حدود ۱۳۰ درصد افزایش میزان بستری را در خراسان رضوی از ابتدای تیرماه تا کنون شاهد بوده ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تأثیر ورود اتباع به کشور در جهت افزایش میزان ابتلا تصریح کرد: میزان افزایش بستری در کل کشور به این شکل است و همگی از نوع دلتا است.

قلیان افزود: هیچ ضروریتی برای مسافرت غیر ضروری به  استان خراسان رضوی وجود ندارد و برای زیارت رفتن در حال حاضر وقت مشهد آمدن نیست و توصیه می کنم کسی به قصد زیارت از منزل خود خارج نشود.

همچنین علی روح‌بخش، مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: خوشبختانه در سطح بیمارستان های مشهد با توجه به افزایش بیماری در خصوص دارو و تجهیزات کمبودی وجود ندارد و سرم و رمدسیویر به میزان کافی موجود است و مشکل حادی نداریم.

وی با بیان اینکه بیماران بستری‌شده غالبا رمدسیویر دریافت می کنند و در مقابل بیماران سرپایی فاویپراویر مصرف می کنند و برای بیماران سرپایی درصد کمی کمبود دارو وجود دارد، تصریح کرد: داروهای استفاده شده برای بیماران همانند قبل است و با تغییر سویه های بیماری درحال حاضر روش درمان تغییر نکرده است.

روح‌بخش ضمن هشدار گفت: بهترین توصیه این است که در حال حاضر پروتکل های بهداشتی رعایت شود و با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم سفر های غیر ضروری بیماری کاهش  پیدا کند.

وی افزود: دولت جدید اگر به مسائل مالی دانشگاه های علوم پزشکی توجه کند اثرگذار خواهد بود و اگر این مورد حل شود، بسیاری از مسائل و مشکلات دارویی و تجهیزاتی حل خواهد شد.

کد خبر 618353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha