وسعت و شدت نبرد میان نیروهای دولتی افغانستان و طالبان با افزایش آمار تلفات در بین غیرنظامیان همراه است؛ وضعیتی که همسایگان شمالی این کشور را به تکاپوی نظامی واداشته است.

جنگ افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، با شدت یافتن نبرد بین نیروهای دولت افغانستان و طالبان، ارتش افغانستان از وضعیت بحرانی سه استان در جنوب و غرب افغانستان خبر داد.

درگیری‌های قندهار ادامه داشته و درگیری تازه‌ای در اسپین بولدک، در مرز با پاکستان رخ داده است.

بر اساس اخبار واصله از کابل، نگران کننده‌ترین حالت برای دولت افغانستان این است که نبردها در داخل شهر قندهار ادامه یابد.

در حمله نیروی هوایی افغانستان به این منطقه دست کم ۳۵ جنگجوی طالبان در یک شب کشته شدند. 

آمار بسیار نگران‌کننده‌ای نیز از بیمارستان میرویس منتشر شده که از مجروحیت ۱۸ نفر و کشته شدن سه نفر دیگر، از جمله زنان و کودکان خبر داده است.

در حالیکه تلفات غیرنظامیان در این کشور جنگ‌زده همچنان رو به افزایش است، روسیه در نزدیکی مرز افغانستان رزمایش نظامی برگذار خواهد کرد.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داده است که این کشور گروهی متشکل از ۸۰۰ سرباز را برای شرکت در این رزمایش اضافه کرده و سخت افزاری دوبرابر بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، به منطقه اعزام می‌کند.

این رزمایش قرار است در روزهای آتی برگزار شود و نیروهای ازبک و تاجیک نیز در آن شرکت می‌کنند. در مجموع بیش از ۲۵۰۰ سرباز و ۴۲۰ واحد سخت‌افزاری در این برنامه حاضر خواهند شد.

کد خبر 618313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha