پلیس راهور ناجا با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی که تنش بین یک شهروند در استان سیستان و بلوچستان با مأمور پلیس راه حین انجام وظیفه و اعمال قانون را نشان می داد، روشنگری کرد.

پلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه پلیس راهور آمده است: هفته گذشته کلیپی کوتاه از تنش بین یک شهروند در استان سیستان و بلوچستان با یک مأمور پلیس راه حین انجام وظیفه و اعمال قانون منتشر شد و اینگونه به ذهن متبادر می شود که افسر پلیس راه در مقابل پرس‌وجوی علت اعمال قانون فرد متخلف، اقدام به ضرب و شتم وی کرده است. در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شده که شرح واقعه به این صورت است که گشت پلیس راه دهلران در حین انجام وظیفه، خودرویی را که تخلف رانندگی داشته، کنترل و پس از تفهیم تخلف، نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کند ولی متأسفانه راننده متخلف تاب اعمال قانون را نیاورده و با هیاهو و جنجال و با فیلمبرداری مخفیانه که امری غیر قانونی است، افسر پلیس راه را وادار به واکنش می‌کند. به طوری‌که مأمور مذکور متوجه فیلمبرداری مغرضانه و هدفمند فرد متخلف می‌شود، به فیلمبرداری وی معترض و اجازه ادامه تصویر برداری را نمی دهد و هیچگونه درگیری فیزیکی اتفاق نمی‌افتد.

پلیس راهور ناجا در پایان آورده است: هرچند انتظار می‌رفت مأمور  پلیس راه در حین انجام خدمت و در مقابل فرد متخلف مذکور خویشتنداری لازم را از خود نشان می‌داد، ولی از طرفی هم شایسته بود راننده محترم از فیلمبرداری اجتناب می‌کرد و اینگونه با مأموران در حین انجام وظیفه رفتار نمی‌کرد و موجب تحریک او را نیز فراهم نمی ساخت. گردانندگان برخی صفحات در فضای مجازی نیز پیش از قضاوت و انتشار چنین کلیپ‌هایی، از صحت و سقم ماجرا اطمینان حاصل کنند. 

کد خبر 618220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    6 1
    از چه واهمه دارید که میگویید فیلم برداری جرم است.؟
  • ناشناس IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    11 1
    کی گفته فیلمبرداری در چنین موقعیتی جرم است؟ گفتن این مطلب که فیلمبرداری این موقعییت جرم است!در واقع جرم سوء استفاده از قانون و موقعییت قانونی است! گیریم که ده ها نفر دیگر این موقعیت را فیلمبرداری کرده اند جرم است؟ یا دوربین های مدار بستهٔ خیابان، مغازه ها و منازل این موقعیت و صحنه ها را ضبط می کنند آیا جرم انجام داده اند؟ قریب به ده سال پیش بنا بود لباس های پلیس راهور و سایر عوامل انتظامی مجهز به دوربین ضبط تصویر و صوت کلیهٔ مامورین در طول مدت زمان ماموریت باشند! چه شد حالا ثبت و ضبط موارد جرم تلقی می شود! باید تاسف خورد به این تفکر و واپس گرایی! به جای اینکه نسبت به یک دههٔ گذشته رو به جلو حرکت کنید در جا هم نزدید! عقب گرد اساسی گرفته اید! واقعاً که!