خواهر رهبر کره شمالی به سئول بابت رزمایش مشترک با واشنگتن هشدار داد.

کیم یو جونگ

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، به نقل از رویترز، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی تنها چند روز پس از وصل شدن مجدد خط تماس برون مرزی میان سئول و پیونگ‌یانگ طی سه‌شنبه گذشته این هشدار را داد. در حالی‌که برقراری مجدد این خط تماس امیدها را نسبت به گشایش در روابط دو همسایه زنده کرده بود. او هشدار داد، مانورهای نظامی تابستانه سالانه کره جنوبی و آمریکا بر آینده روابط دو کره تاثیر خواهد گذاشت.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آورده است: تصور می‌کنم تمرینات نظامی که در نقطه تحول مهم این چنینی برگزار می‌شوند سرآغاز غم‌انگیزی برای خسارت زدن به اراده رهبران شمال و جنوب باشند؛ کسانی که سعی می‌کنند گامی به سمت اعتمادسازی مجدد بردارند. همچنین این مانورها منجر به مانع‌تراشی بیشتر در مسیر روابط دو کره می‌شود.

به گفته خواهر رهبر کره شمالی، تصمیم اخیر برای ازسرگیری خطوط داغ بین دو کره نباید بیشتر از یک احیای روابط مادی نگریسته شود. و فرض اینکه اجلاس سران دو کشور در آستانه وقوع باشد احمقانه خواهد بود.

این اظهارات خواهر رهبر کره شمالی در حالی است که کره شمالی و جنوبی مذاکرات برای برگزاری نشست سران دو کشور در چارچوب تلاش‌های احیای روابط را آغاز کرده‌اند. اما از طرفی قرار است سئول و واشنگتن مانور نظامی مشترک خود را در ماه اوت جاری برگزار کنند.

کیم یو جونگ گفت: دولت و ارتش ما از نزدیک مراقب خواهند بود که آیا کره جنوبی‌ها به تمرینات جنگی خصمانه ادامه می‌دهند یا تصمیم جسورانه‌ای می‌گیرند.

او اشاره کرد، امید یا ناامیدی؟ تصمیم به ما مربوط نمی‌شود.

دو کره روز سه‌شنبه گذشته خط تماسی که کره شمالی در ژوئن سال گذشته قطع کرده بود را دوباره برقرار کردند. در واقع چهار خط تماس مستقیم میان دو کره روز سه‌شنبه وصل شد و این تحول پس از ۱۴ ماه قطعی تماس که در ژوئن سال گذشته به دست کره‌شمالی در اعتراض به توزیع اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ از جانب کره‌جنوبی بود، رخ داد.

دو کره به لحاظ فنی و بعد از پایان یافتن جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ آنها با آتش بس، در وضعیت جنگی به سر می برند.

کد خبر 618179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha