معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که کشورمان در حال حاضر شرایط سختی را از نظر همه‌گیری ویروس دلتا کرونا تجربه می‌کند گفت: متاسفانه کشور وارد بحران بسیار شدیدی شده است و بسیاری از استان‌های بزرگ کشور در شرایط ناپایدار قرار دارند.

قاسم جان بابایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نشست با رییس، معاونان و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که استان خراسان رضوی نیز به دلیل تردد و حضور مسافران در شرایط نامساعدی از نظر تعداد بیماران بستری و سرپایی قرار گرفته است افزود: حتی اگر محدودیت‌هایی در ستاد ملی کرونا به تصویب برسد، حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز زمان لازم است تا نتایج آن موثر واقع شود. بنابراین تجربه‌های مناسبی که دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا داشته باید مورد استفاده قرار گیرد تا بتوان در شرایط کنونی به بیماران خدمات مناسبی را ارائه داد.  

وی ادامه داد: در حال حاضر مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حجم زیادی از بیماران مواجه شده است و باید با استفاده از ظرفیت‌های درمانی و تجهیزاتی، خدمات به شکل مناسبی به بیماران ارائه شود ضمن این که وزارت بهداشت پیگیر تامین تجهیزات مورد نیاز بخش‌های بستری و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه است و آنها را در اولویت قرار خواهد داد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌های قائم(عج)، کامیاب، طالقانی، امداد و نجات جنوب و شهید هاشمی‌نژاد از جمله برنامه هایی است که به طور حتم از طریق وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.

جان بابایی افزود:  مشکلات کمبود دارویی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به طور جدی پیگیری می‌شود.

تاکید بر تقویت بخش سرپایی خدمات رسانی به بیماران کرونایی 

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت ها برای خدمات رسانی به بیماران به صورت سرپایی استفاده کرد تا از مراجعه مستقیم و یا نیاز به بستری بیماران در مراکز درمانی جلوگیری شود.

جان بابایی از بیمه سلامت استان خراسان خواست ویزیت بیماران سرپایی معادل بیمار بستری را قبول کند و افزود: تمام بیمارستان ها باید برای راه اندازی بخش سرپایی اقدام کنند تا بتوان خدمات را به بیمارانی که نیاز به بستری دائمی در مراکز درمانی ندارند و تنها باید داروهای تزریقی را دریافت کنند به شکل سرپایی ارائه داد.  

وی با بیان این که می توان از ظرفیت کلینیک های بخش خصوصی و یا وابسته به سایر ارگان ها برای ارائه خدمات سرپایی به بیماران و تزریق داروهای ویژه کرونا استفاده کرد ادامه داد: بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه، ظرفیت خدمات رسانی به بیماران را دارا هستند و نیازی به راه اندازی بیمارستان های صحرایی نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از رییس و تمامی مدیران و مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی اظهار کرد: بیش از ۱۸ ماه است که بیمارستان ها  و مدافعان سلامت در حوزه بهداشت و درمان در خط مبارزه با کرونا در حال خدمات رسانی به بیماران هستند و به طور حتم هیچ کس به اندازه این افراد، دلسوز مردم نیست. آنها تمام هم و غم خود را برای کاهش رنج بیماران و نجات جان هموطنان خود به کار بسته اند.

کد خبر 618177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha