مدیرعامل انتقال خون استان همدان از راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در شهرستان نهاوند خبر داد.

پایگاه انتقال خون استان همدان

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی:

مدیرعامل انتقال خون استان همدان با بیان این‌که در استان همدان دو مرکز انتقال خون فعال است، توضیح داد:  یکی از پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان همدان و دیگری در ملایر فعال هستند که مراکز ثابت محسوب می‌شوند.

«افشین محمدی» ادامه داد: دو مرکز سیار نیز در دو شهرستان نهاوند و تویسرکان فعال هستند که ماهانه دوبار برای خون‌گیری در این شهرستان‌ها مستقر می‌شوند، اما از زمان شیوع ویروس کرونا این مراکز فعالیت نمی‌کنند.

 وی افزود: نزدیک به دوسال است به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی مراکز سیار را حذف کردیم.

محمدی ادامه داد :با این وجود با کمبود خون و فرآورده های خونی در سطح استان مواجه نشدیم .در سال گذشته همدان  ۱۰۷۰ واحد خون  به استان های تهران، گیلان، سیستان و بلوچستان و استان خوزستان ارسال کرده است .

مدیر عامل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای سال تا به حال همدان نزدیک به ۱۱۰۰ واحد خون به استان های گیلان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال کرده است و در این مدت صد در صد نیازهای استان تامین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای راه اندازی پایگاه برای شهرستان‌هایی که پایگاه ندارند، دارید، توضیح داد: به هر حال شبکه خون رسانی کشور تعریف شده است و بر اساس عواملی چون تعداد مراکز بیمارستانی، تعداد بیماران تالاسمی، تعداد مجروحین و نیاز به خون و فرآورده های خونی و مواردی از این قبیل پایگاه‌ها راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: با این وجود ما توانستیم با سازمان انتقال خون به توافق برسیم که با توجه به این‌که شهرستان نهاوند از همدان فاصله زیادی دارد، یک پایگاه در شهرستان نهاوند راه اندازی شود.

محمدی توضیح داد:  با مشارکت یک خیر ساختمان این مرکز کلنگ‌زنی شد و امیدواریم طبق توافقات این مرکز  در عرض یک سال ساخته شود.

مدیر عامل انتقال خون همدان تاکید کرد: تامین نیروی انسانی مرکز هم مهم است. ما از شهرستان‌های استان‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کنیم و این نشان می‌دهد که استان همدان ظرفیت خوبی برای اهدای خون دارد.

کد خبر 618133

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha