احداث مجموعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی-تولیدی فناوری‌های ایزوتوپی تحت عنوان پروژه کیمیا در حاشیه سفر صالحی به مجتمع هسته ای خنداب اراک آغاز شد.

صالحی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون رئیس جمهور در آیین آغاز احداث این پروژه پژوهشی- تولیدی که محل تجمع نخبگان علمی کشور است، با اشاره به اختصاص بودجه این پروژه از محل درآمد مجتمع هسته ای آب سنگین خنداب ابراز امیدواری کرد طی ۳تا۴ سال آینده دیگر محصولات مهم این حوزه به تولید انبوه برسد.

علی اکبر صالحی ضمن تقدیر از مسئولان و متخصصان و کارکنان دلسوز، خالص و گمنام مجتمع هسته‌ای خنداب(اراک)، این  سایت را نمونه، اقتدارآفرین و ارزش آفرین خواند و گفت: این پروژه عظیم فعالیت های علمی، تحقیقاتی و تولیدی حوزه تکنولوژی خانواده سازمان انرژی اتمی ایران و حوزه سلامت که با فناوری هسته ای ممزوج می شود را در بر می گیرد. 

وی با اشاره به چند ابرپروژه سازمان انرژی اتمی از جمله مرکز ملی یون درمانی و تولید رادیودارو گفت: مراکز علمی که در کشور ایجاد می شود باید الگو باشد. 

صالحی در ادامه با تقدیر از همکاری و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی و تاکید بر تاریخ عمیق و اهمیت استان مرکزی تصریح کرد: این پروژه صدها نخبه را به خود جذب می کند و اینجا تبدیل به مرکز نوآوری و ابتکار خواهد شد. آنها در این منطقه می مانند و در رونق آن اثرگذار خواهند بود.

کد خبر 617943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha