عصر امروز سامانه T.O.D شهر تهران یا همان برنامه توسعه شهر مبتنی بر حمل و نقل عمومی رونمایی شد.

تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در آیین رونمایی از سامانه TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی انبوه‌بر) و تقدیر از اعضای شورای راهبردی تهران هوشمند، گفت: سامانه TOD با همکاری مشترک میان معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی و معماری، شورای شهر و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شد.

محمد فرجود افزود:برای انجام این کار و برای اینکه توسعه مبتنی بر حمل و نقل انبوه در تهران را داشته باشیم به یکسری داده نیاز بود؛ اما در نهایت به یک سامانه و تحلیل کلان‌ داده‌ها در تهران منتج شد. ‌فاز نخست هم با ارزیابی ایستگاه‌های مترو آغاز شده و پارامترهای مختلف دارد که عمدتا بر اساس داده‌هاست.

فرجود با اشاره به گزارش عملکرد شورای راهبردی تهران هوشمند، گفت: پایش ارزیابی نظام یکپارچه هوشمندسازی، راهبردها و برنامه‌ها، ایجاد هماهنگی بخش‌های مختلف شهرداری، همکاری با سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با شهر هوشمند، تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری و نظارت بر پیشرفت و حسن اجرای پروژه‌ها بخشی از وظایف این شورا بودند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: به بخش زیادی از این وظایف عمل شد و نسبت به برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری و اهداف، برنامه تهران هوشمند در شرایط خوبی قرار دارد.

به مطالبه شهروندان عمل کردیم

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران هم در این نشست با بیان اینکه سعی شد به مطالبه به حق مردم تهران از شورای جدید عمل شود، گفت: شعارهای اعضای شورا نشان از آن داشت که تغییر ریل در توسعه شهر ایجاد شود اما برای این تغییر دنیا چه کرد که ما نکردیم.

سامانه T.O.D شهر تهران رونمایی شد | شهربانو امانی: برنامه تهران هوشمند در شرایط خوبی قرار دارد

وی ادامه داد: در همه شهرهای بزرگ دنیا سعی می‌شود معابر و خیابان‌ها از ‌خودروها پس گرفته شود در تهران هم در وهله نخست، سعی شد درباره TOD به فهم مشترک در شورای شهر برسیم.  

امانی با تاکید بر اینکه پیروز حناچی، شهردار تهران در شهرسازی صاحب سبک است، گفت: با دانشی که شهردار تهران دارد بخشی از آمال و آرزوهایی که بر شهر داشتیم، انجام شد، هرچند همه آنها عملی نشد اما زمان هم کم‌ بود.

او گفت: TOD برای اجرایی شدن در بودجه لحاظ و سعی شد زیربنای آن در شورای پنجم آماده شود. مهم‌ترین بحث توسعه مبتنی حمل و نقل بر مداخله حوزه معماری و شهرسازی تاکید دارد که متاسفانه ده‌ها سال است که شهرسازی به پروانه ساخت و ساز و پایان کار محدود شده و به حوزه ترافیک توجهی نشده است.  

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به سامانه TOD بیان کرد: سامانه‌ای طراحی شد و نشان می‌دهد همگرایی زیادی برای به سرانجام رسیدن این کار وجود دارد، البته امیدوارم یک روز در تهران بعد از کرونا، اگر سرمایه‌گذاری خواست سرمایه گذاری کند بتواند با این سامانه بسنجد که کجا می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 617933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha