حسن تفتیان دونده ۱۰۰ متر المپیکی دلیل نرسیدن  به نیمه نهایی المپیک را ابتلایش به کرونا دانست.

تفتیان

به گزارش همشهری آنلاین  او گفت:« من ۲۰ روز قبل از سفر به توکیو، با برگشت  از فرانسه به ایران، یک فاجعه برایم رخ داد. کرونا گرفتم و به همین دلیل دو هفته ای تمرین نکردم و تحت درمان بودم . ماده ۱۰۰ متر هم خیلی حساس است. من فصل خیلی خوبی داشتم ، همه چیز را برای المپیک هماهنگ کرده بودم، ولی متاسفانه وقتی از فرانسه به ایران برگشتم، البته کمک های دکتر اردیبهشت خیلی به من کمک کرد، تا به مسابقات برسم. اما نداشتن تمرین و حتی کرونا هم خیلی بدنم را ضعیف کرد و قطعا ذوی عملکردم تاثیر منفی گذاشت.»

تفتیان گفت:« با این حال خودم حس می کنم، دو خیلی خوبی زدم و قطعا انتظار داشتم با رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه به نیمه نهایی صعود کنم، اما مسئولان برگزاری کسانی که با رکورد به مرحله بعد رسیده بودند را کم کردند، به همین دلیل اسم من بین ۲۴ نفر برتر  ۱۰۰ متر هست اما به نیمه نهایی نرسیدم. به هر حال، قانون مسابقات و بدشانسی باعث شد تا صعود نکنم. البته صبح با دیدن استارت لیست، متوجه سختی گروهم شدم. من رقبایم را می شناختم و با همه این شرایط مسابقه خوبی داشتم و حتی رویای دویدن در فینال المپیک را داشتم. هدفم هم همین بود و دور از دسترس هم نبود. وقتی دو هفته قبل از مسابقه تمرین نکردی و ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم وانیه می دوی، قطعا باشرایط بهتر ، نتیجه بهتری می گیری.»

دونده ۱۰۰ متر المپیکی، نرفتنش به مرحله نیمه نهایی را خواست خدا دانست و گفت:« من برای این نتیجه هیچ دلیلی نمی توانم بیاورم، جز خواست خداوند، من خیلی پروتکل خای بهداشتی را رعایت کردم، دو سال تمام در روزهای سخت کرونایی سفر می کردم، مبتلا نشدم، دقیقا ۲۰ روز قبل از سفر به توکیو مبتلا شدم. من شاید از مهدی پیرجهان بدشانس تر بودم. تشکر می کنم از همه کسانی که به من کمک کردند وامیدوارم برای مسابقات بعدی. »

او گفت: «  همه چیز عالی  بود و من خیلی آماده بود، من همه این فصل را تمرین می کردم برای المپیک، هیچ مسابقه ای را صد در صد آماده نرفتم چرا که هدفم خیلی بزرگ تر بود. اهداف بزرگ را وقتی می خواهی، باید یکسری چیزها را از دست بدهی، ولی من اینجا هم کم شانس بودم و هم قسمت نبود.»

حسن تفتیان دونده ۱۰۰ متر ایران در گروه ششم از مرحله مقدماتی به مصاف رقبایش رفت و با رکورد    ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه، چهارم شد.  تفتیان در این گروه با دونده هایی از توگو، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، برزیل، انگلستان، زیمباوه، لیبریا و آنتیگوا باربودا مسابقه داد که در پایان با رکورد  ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه   چهارم شد.

مرحله مقدماتی دو ۱۰۰ متر المپیک از ساعت ۱۹/۴۰ دقیقه به وقت محلی آغاز شد و ۶۳ دونده در ۷ گروه با هم به رقابت پرداختند که حسن تفتیان در گروه ششم رقابت کرد.  طبق قوانین مسابقات، سه نفر برتر هر گروه به همراه سه نفر سریعتر مجموع گروه ها به نیمه نهایی صعود کردند. 

رقابت های نیمه نهایی این ماده فردا با حضور ۲۴ دونده در سه گروه برگزار می شود.

کد خبر 617905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha