مجموع نظرات: ۱
شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

یک کارشناس محیط زیست گفت: مرگ ماهی‌های تالاب عینک رشت ناشی از کمبود اکسیژن آب به دنبال بارش باران بوده است.

مرگ ماهی

پیمان بازدیدی،  مدیرعامل موسسه زیست محیطی سرزمین ایدهآل‌ما که مجری پاکسازی تالاب عینک رشت از گیاه مهاجم سنبل آبی درسال‌های گذشته بوده به همشهری آنلاین گفت: مرگ ماهی‌های پرورشی در استخرها و محیط های آبی بسته، پدیده تازه‌ای نیست و این اتفاق معمولا در فصل تابستان بعد از یک دوره کم بارشی و کاهش حجم آب استخر رخ می‌دهد.

وی افزود: در محیط های راکد آبی به دلیل کاهش حجم آب و وجود ماهی زیاد در آب استخر، پس از بارندگی شدید از میزان اکسیژن آب کاسته می‌شود که این پدیده موجب مرگ ماهی‌ها در استخرها می‌شود. به دلیل اینکه تالاب عینک رشت استخری طبیعی و رها شده است. این اتفاق برای چندمین بار در تالاب عینک رخ داده در حالیکه این موضوع امری طبیعی برای پرورش دهندگان ماهی است که در مواقع بارندگی به پمپاژ و اکسیژن دهی به آب اقدام می‌کنند.

بازدیدی تاکید کرد: در سال‌های اخیر از ورود هر گونه ورود سموم کشاورزی و فاضلاب انسانی به تالاب عینک جلوگیری شده و این موضوع دلیل مرگ ماهی‌ها نیست.

 وی ماهی های پرورشی در استخر عینک رشت را از گونه های کپور، فوتوفاک، بیگ هد، و آمور اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، روزهای گذشته اخباری مبنی بر تلفات تعدادی از بچه ماهی‌های رها سازی شده در تالاب عینک رشت رسانه‌ای شد که به گفته «حمزه عشوری» رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت، هنوز نتایج آزمایشات و نمونه گیری ها از ماهی‌های تلف شده، توسط دامپزشکی و شیلات استان اعلام نشده است.

کد خبر 617872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha