مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از عدم استقبال بانوان و جوانان نسبت به اهدای خون خبر داد.

دعوت فوري به اهداي خون

فاطمه‌السادات مهدویانی در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: با وجود این که حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند اما تعداد بانوانی که برای اهدای خون اقدام کردند حدود ۷ درصد از کل اهداکنندگان است.

وی افزود: از آنجا که استقبال جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال از اهدای خون کمتر از حد مطلوب است می‌بایست در این زمینه فرهنگ سازی مناسبی انجام گیرد زیرا اهداکنندگان از سن ۶۵ سال به بعد شرایط لازم برای اهدای خون را نخواهند داشت و از چرخه اهدای خون حذف خواهند شد بنابراین جایگزینی قشر جوان در زمان مناسب می‌بایست صورت پذیرد.

وی بیان کرد: استان مرکزی دارای یک پایگاه انتقال خون در اراک و یک پایگاه انتقال خون در ساوه و ۵ مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های خمین، دلیجان، محلات، آشتیان و تفرش است. با اینکه در حال حاضر اهدای خون در استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد با قرمزشدن وضعیت شیوع ویروس کووید ۱۹ در شهرهای استان، تعداد مراجعه شهروندان به مراکز انتقال خون کاهش یافته و با کاهش ذخایر خونی مواجه خواهیم شد.

مهدویانی با تاکید بر نیاز مستمر به خون و فراورده‌های آن افزود: بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیماران مبتلا به سرطان از مصرف کنندگان واقعی خون هستند و حیاتشان وابسته به تزریق خون و فراورده‌های خونی است.

وی گفت: از طرفی برخی فراورده‌های خونی مانند پلاکت عمر ۳ روزه دارند، از این رو در سازمان انتقال خون به همه گروه‌های خونی نیازمندیم و از هم استانی‌ها تقاضا داریم به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده و این سازمان را در تامین خون مورد نیاز ۲۰ مرکز درمانی استان مرکزی، یاری دهند.

کد خبر 617870

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha