مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان شرقی گفت: کاهش شدید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان آذربایجان شرقی نگران کننده است.

شرایط قرمز کرونایی

به گزارش همشهری آنلاین، تبریز و تعدادی دیگر از شهرهای استان طی روزهای اخیر به جمع شهرهای قرمز کرونایی پیوسته ولی با این وجود میزان استفاده از ماسک  و رعایت پروتکل های بهداشتی به گفته مسئولان بهداشتی و درمانی استان به حداقل رسیده است. علاوه بر این شهروندان 55 سال به بالا هم رغبت زیادی برای تزریق واکسن ندارند.

سیمین خیاط زاده، رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان شرقی در همین زمینه گفت: اکثریت افراد در محیط بیرون از خانه از ماسک استفاده نمی‌کنند و هم‌چنان برگزاری مراسمات عزا و عروسی همراه با تجمعات ادامه دارد.

وی ادامه داد: کاهش شدید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان نگران کننده است و گزارش‌های متعددی دراین زمینه داریم.

این مسئول درمانی تاکید کرد: اکنون ۳۵ درصد از نتایج آزمایشات روزانه موارد ابتلا به بیماری، مثبت می‌شود که این آمار نشان می‌دهد، وضعیت استان چندان خوب نیست چرا که بر اساس این نتایج از هر سه نفر مراجعه کننده، یک نفر مبتلا به کرونا است.

وی بیان کرد: سرعت حضور مردم هم  برای دریافت واکسن کاهش یافته و قبلا روزهایی را داشتیم که طی ۲۴ ساعت به تعداد نزدیک به ۲۳ الی ۲۴ هزار نفر از جمعیت استان واکسن تزریق می‌شد.

خیاط زاده در پاسخ به اینکه قرار بود از شنبه واکسیناسیون گروه های شغلی حساس آغاز شود ولی این کار آغاز نشده است، گفت: واکسیناسیون گروه‌های شغلی حساس از جمله معلمان، اساتید دانشگاهی غیربالینی، خبرنگاران، زندانیان، رانندگان بخش تاکسیرانی، ناوگان عمومی حمل و نقل و قطار شهری طی روزهای آتی انجام خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این‌که برای جلوگیری از ازدحام در مراکز دریافت واکسن، باید گروه‌های هدف در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir ثبت نام کنند، ادامه داد: نمایشگاه بین المللی تبریز به جمع مراکز تزریق واکسن تبریز اضافه شده و دو مرکز دیگر نیز طی هفته آتی تجهیز خواهند شد.

کد خبر 617820

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha