مجموع نظرات: ۲
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اهدای خون در استان قم کاهش یافته اما ارسال فراورده‌های خونی به مراکز درمانی این استان افزایش داشته است.

اهداي خون

به گزارش همشهری آنلاین، استان قم ۲ مرکز انتقال خون دارد که هر دوی این مراکز در شهر قم فعالیت می‌کنند. با توجه به اینکه حدود ۹۶ درصد از جمعیت استان در شهر قم سکونت دارند و ۲ بخش جعفرآباد و کهک به‌تازگی به شهرستان ارتقا یافته‌اند، مراکز انتقال خون در شهرستان‌های تازه تاسیس ایجاد نشده ‌است.

اگرچه نیاز به فراورده‌های خونی برای همیشه وجود دارد، اما مدیرکل انتقال خون استان قم معتقد است که از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، نیاز به فراورده‌های خونی بیش ‌از پیش احساس می‌شود.

مرتضی نوریان در گفتگو با خبرنگار همشهری از کاهش مراجعه شهروندان برای اهدای خون در شرایط کرونایی خبر داد و گفت: در ۴ ماه نخست سال ‌گذشته ۱۶ هزار و ۲۵۷ نفر به مراکز اهدای ‌خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۲۱ نفر موفق به اهدای‌ خون شدند.

وی افزود: در ۴ ماه نخست امسال هم ۱۵ هزارو ۹۸۲ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزارو ۲۵ نفر خون اهدا کردند.

به گفته نوریان، تعداد افرادی که موفق به اهدای خون شده‌اند نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است، اما تعداد مراجعه اهداکنندگان مستمر ۶ درصد نسبت به ۴ ماه سال ‌گذشته افزایش داشته ‌است.

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: در این مدت ارسال خون به مراکز درمانی استان ۷/۶ درصد افزایش داشته، اما ارسال به شبکه خون‌رسانی کشور ۶/۲۹ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 617819

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج مهدی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    با سلام بنظرم رفتار ناشایست کارکنان سازمان انتقال خون قم(دکتر واحد پذیرش) باعث دافعه و عدم مراجعه اهداکنندگان خون میشود