مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

استاندار خراسان جنوبی گفت: در واگذاری خدمات به بخش خصوصی در مرز ماهیرود، اولویت با اهالی منطقه است.

مرز ماهیرود

به گزارش همشهری آنلاین، ملانوری افزود: هر نوع خدمتی در بحث مبادلات مرزی، قابلیت واگذاری به اهالی منطقه را داشته باشد، اجرای آن به اهالی و در حقیقت مرزنشینان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به این که در بحث ساماندهی مرز، مرزنشینان در اولویت هستند، ادامه داد: مهمترین خدمتی که استقرار و حضور مرزنشینان در مناطق مرزی به همراه دارد، ایجاد امنیت است و این حق مرزنشینان است که از موقعیت و ظرفیت مرز، بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق این مصوبه همه دستگاه‌ها موظف هستند که در واگذاری امورات خود به بخش خصوصی، اهالی مرز را در اولویت قرار دهند، اظهار کرد: برای جذب نیروی کار در هر حوزه‌ای نیز باید ابتدا از افراد دارای شرایط مرزنشینی استفاده شود.

ملانوری ادامه داد: امکان واگذاری خدمات به تعاونی‌های مرزنشینان نیز به هر اندازه که توانایی دارند، وجود دارد، همچنین تعاونی‌ها می‌توانند با پذیرش خدمات موجود در مرز، از ظرفیت نیروهای بومی برای انجام آن‌ها استفاده کنند.

استاندار با تأکید بر این که مرجع تصمیم‌گیری درخصوص امورات موجود در مرز با شورای ساماندهی مبادلات مرزی است، گفت: بدون طرح موضوع در شورای ساماندهی مبادلات مرزی و دریافت مصوبه مربوطه، واگذاری خدمات در مرز ممنوع است.

ملانوری درباره بازگشایی بازارچه‌های مرزی استان اظهار کرد: مکاتبات و پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مجدد بازارچه‌های مرزی را به طور جدی دنبال می‌کنیم، با توجه به این‌که هفته آینده، پایان دولت و تغییر و تحولات را خواهیم داشت، این موضوع، به عنوان اصلی‌ترین درخواست استان باید در دولت بعد هم پیگیری شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: ما به جایگاه بازارچه‌ها در اشتغال، معیشت، رفاه و ماندگاری جمعیت در مرز معتقدیم، به همین دلیل بازگشایی بازارچه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

کد خبر 617798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha