همزمان با افزایش قیمت انواع خودروهای پرتیراژ داخلی؛ تازه‌ترین خبرها از دپوی ۱۴۰ هزارخودروی ناقص در خطوط تولید حکایت دارد.

دپوی خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، با وجود افت شدید معاملات در بازار خودروهای داخلی، کاهش شدید عرضه و نوسان نرخ ارز زمینه رشد قیمت برخی خودروهای داخلی را فراهم کرد.

مشاهدات میدانی خبرنگاران همشهری و بررسی آگهی‌های فروش در فضای مجازی نشان می‌دهد با وجود تعطیلات چند روزه در هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی قیمت این خودروها، اما با شدت کمتر نسبت به قبل بوده‌ایم. به‌نحوی که در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت مدل ۱۴۰۰ برخی محصولات ایران خودرو مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) به ۲۲۵ میلیون، پژوپارس ساده ۲۵۰ میلیون، پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸ به ۲۸۰ میلیون، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۳۹۵میلیون و در محصولات سایپا قیمت سایپا ۱۱۱ به ۱۳۹ میلیون، سایپا ۱۳۱ به ۱۲۶ میلیون و قیمت مدل ۱۴۰۰ ساینا به ۱۴۷ میلیون، تیبا ۲ (رینگ فولادی) به ۱۴۰ میلیون و کوئیک دنده‌ای به ۱۵۶ میلیون تومان رسید. دنا پلاس دنده‌ای توربو ۳۸۵ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۳۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۳۸۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶صندوقدار ۲۷۰ میلیون تومان به فروش رسید. علاوه برآن پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با قیمت ۲۱۴ میلیون، سمند ال ایکس ساده به نرخ ۲۱۶ و مدل ۱۴۰۰ این خودرو با قیمت ۲۱۸ میلیون، دنا پلاس دنده‌ای توربو ۳۸۵ میلیون و رانا پلاس به نرخ ۲۳۳ میلیون عرضه شد. در بازار خودروهای مونتاژی نیز سیر صعودی قیمت این خودروها ادامه یافت به‌نحوی که قیمت رنو تندر۹۰ E۲ به ۳۳۲ میلیون، کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) به ۷۹۸ میلیون و رنو تندر پلاس اتوماتیک به ۴۵۰ میلیون تومان رسید. با وجود این در بازار خودروهای مونتاژی، مونتاژکاران خودروهای چینی پیشتاز گرانی بودند. این شرایط موجب شد تا قیمت هایما اس ۷ به ۶۰۰ میلیون،‌ام وی‌ام ۳۱۵ هاچ بک به ۲۷۲ میلیون و ‌ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت اکسلنت به ۳۶۸ میلیون تومان برسد و رشد قیمت سایر خودروهای مونتاژی چینی در گروه کرمان موتور و چری نیز تداوم دارد.
 

از افزایش دپوی خودروهای ناقص تا بازگشت فرانسوی‌ها

  افزایش قیمت خودرو در شرایطی است که آرش محبی‌نیا، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو اعلام کرده به‌دلیل کمبود قطعات، ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که نیمی از این کمبود قطعه به‌دلیل بحران تامین ریزتراشه‌هاست. رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو و عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه نیز پیش‌بینی کرد رنو و پژوی فرانسه به بازار ایران بازخواهند گشت. محمدرضا نجفی‌منش افزود:خروج شرکت‌های خودروسازی رنو و پژو از ایران به خواست خود آنها نبوده است پژو ۴۰۰میلیون یورو در ایران سرمایه‌گذاری کرده و شرکت رنو نیز از زمان خروج آمریکا از برجام تاکنون حتی دفتر خود در تهران را تعطیل نکرده تا اگر شرایط همکاری مجدد برقرار شد نیروهای انسانی خود را داشته باشد. او افزود: با جرأت می‌توان گفت اگر شرایط برجام مهیا شود این شرکت‌های خودروسازی بلافاصله به ایران باز گشته و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 617737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران خواجه دادی OM ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    بهله بخش قابل توجهی از تولید رو به خاطر پیچ و مهره و هر درد دیگه زمین گیر میکنن تا قیمت گرون بشه بعد بدن بازار. مدلشم ک بگذره بازم ب قیمت جدید میره. چه کسی مجری عدالت هست؟ آیا نمی بینن؟
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 0
    اینها همش دروغه ،دپو کردن تا قیمتها پائین نیاد دیگه همه این کلک ها را فهمیدن اگر قوه قضائیه وارد بشه و همه خودروها رومصادره کنه وبدست مکانیکیهای معمولی بذاره سر یک هفته درست میکنن ودست مردم میدن .باید اینها رو نقره داغ کنید تا کشور درست بشه