تیم ملی بسکتبال ایران در سومین و آخرین بازی خود در المپیک توکیو با وحود بازی خوب و پایاپای در سه کوارتر، در پایان با نتیجه ۶۲ بر ۷۹ برابر فرانسه شکست خورد.

بسکتبال ایران و فرانسه در المپیک توکیو

به گزارش همشهری آنلاین، فرانسه که در بازی اول خود توانسته بود بر تیم ملی بسکتبال آمریکا چیره و در اندازه‌های مدعی اول قهرمانی المپیک ظاهر شود، وقت اول را با نتیجه ۲۲ بر ۱۷ از ایران برد. ستاره‌های فرانسوی در وقت دوم اختلاف امتیاز خود را با ملی‌پوشان بسکتبال ایران افزایش دادند و نیمه اول با نتیجه ۴۶ بر ۲۷ به پایان رسید.

شاگردان مهران شاهین‌طبع نیمه دوم را در حالی آغاز کردند که فرانسه با ذخیره‌های خود به میدان آمده بود. ایران در وقت سوم ۲۰ بر ۱۶ از فرانسوی‌ها پیش افتاد و در دقایقی از کوارتر چهارم اختلاف امتیاز به ۱۳ امتیاز هم کاهش یافت اما در پایان این فرانسه بود که وقت چهارم را ۱۷ بر ۱۵ و بازی را ۷۹ بر ۶۲ از ایران برد.

حامد حدادی با ۱۸ امتیاز و ۱۲ ریباند موفق‌ترین و امتیازآورترین بازیکن میدان بود و ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی هم هر کدام با ۱۱ امتیاز و صمد نیکخواه بهرامی با ۹ امتیاز پس از حدادی قرار گرفتند. ایران در بازی با فرانسه فقط ۳۴ درصد پرتاب‌های منطقه‌ای را به گل تبدیل کرد و از منطقه رنگی هم فقط ۱۶ امتیاز (در برابر ۳۸ امتیاز فرانسه) به دست آورد.

تیم ملی بسکتبال ایران در دو بازی پیشین خود به ترتیب برابر جمهوری چک و ایالات متحده شکست خورده بود و با باخت در سومین بازی، پرونده بسکتبال ایران در المپیک توکیو با سه شکست پیاپی و چهارم شدن در گروه A بسته شد.

کد خبر 617701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha