فعالیت رسمی منتخبین شورای ششم تهران به‌زودی آغاز می‌شود و شمارش معکوس برای انتخاب شهردار جدید شروع شده است. منتخبان شورای ششم یکی از  ۱۱ گزینه نهایی را شهردار تهران می‌دانند اما رئیس شورای شهر تهران نظری متفاوت دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن هاشمی درباره گزینه های مطرح شده برای پست شهرداری گفت: زمانی که آقای احمدی‌نژاد شهردار شد، اسم او در لیست اولیه نبود و یکباره شهردار تهران شد. هنوز هم هر اتفاقی می‌تواند بیفتد و کسی شهردار شود که اسم او در این لیست نیست.

منتخب شورای ششم تهران اما نظرمتفاوتی دارد. ناصر امانی با رد گمانه زنی محسن هاشمی گفت: منتخبین شورای ششم توافق کرده اند فردی را از میان گزینه های نهایی انتخاب کنند. انتخاب شهردار بر اساس لیست اعلامی صورت می گیرد و زمانی که گزینه ها برنامه هایشان را ارائه دادند ما برنامه ها و رزومه آنها را دقیق بررسی می کنیم.

توافق نهایی قبل از جلسه رسمی شورا

امانی در پاسخ به این پرسش که چند گزینه محتمل تر از بقیه گزینه ها برای انتخاب شهردار است؟ گفت: این موضوع قابل پیش بینی نیست منتخبین نظرشان را موکول به ارائه برنامه های گزینه ها کرده اند و تصمیم گیری نهایی بر اساس ۱۰ شاخص اعلام شده و برنامه های گزینه های نهایی است و این موضوعات دو نکته در انتخاب شهردار جدید است.

پیش‌بینی هاشمی درباره انتخاب شهردار تهران | منتخبان شورای ششم چه می‌گویند؟

وی در مورد زمان انتخاب شهردار تهران بیان کرد: احتمالا در جلسات هفته آینده به توافق در مورد گزینه نهایی برسیم و به نوعی انتخاب غیر رسمی صورت گیرد ولی انتخاب رسمی در صحن شورا و پس از رای گیری خواهد بود.

ویژگی مهم شهردار پایتخت

دیگر منتخب شورای ششم تهران نیز درباره انتخاب شهردار جدید گفت: معتقدم شهردار آینده تهران باید یکی از ویژگی‌های مهمش فهم سیاسی باشد. البته آدمی که بخواهد سیاسی‌کاری کند، با کسی که فهم و بینش سیاسی دارد متفاوت است.

علیرضا نادعلی ادامه داد:عده‌ای به توانایی‌ و فهم سیاسی رسیده‌اند و در نتیجه می‌توانند با فهم سیاسی بالا، کارهای بزرگی انجام دهند. اما این را هم بگویم که فهم سیاسی در کنار تخصص و سایر موارد باید در شهردار آینده تهران وجود داشته باشد.

پیش‌بینی هاشمی درباره انتخاب شهردار تهران | منتخبان شورای ششم چه می‌گویند؟

او بیان کرد: وقتی در موضوع انتخاب شهردار درباره فهم بالای سیاسی صحبت می شود برخی می‌گویند می‌خواهید یک فرد سیاسی انتخاب کنیم، اما در پاسخ باید گفت رئیس‌جمهور هم یک فرد سیاسی است، آیا فقط کار سیاسی می‌کند؟ یا سکان تمام کارهای اجتماعی، امنیتی، عمرانی را به دست دارد؟ مدیریت شهری هم نمونه کوچک‌تری از ریاست‌جمهوری است و قطعاً باید سکان اداره شهر به یک فردی با چهره ملی و همچنین دارای فهم سیاسی اجتماعی سپرده شود.

نادعلی گفت: یکی از شاخص‌های مهم ما بحث توان مدیریت مالی و اقتصادی و ایجاد درآمدهای پایدار شهری است. شهردار تهران باید بتواند برای بدهی‌های شهر فکری کند و با هماهنگی سایر بخش های مهم حاکمیت بتواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

اسماعیل احمدی‌مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی و علی نیکزاد ۱۱ گزینه نهایی منتخبان شورای ششم هستند.

کد خبر 617638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha