مراسم افتتاح بنای ساختمان کتابخانه مرکزی رشت با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور در رشت برگزار شد.

افتتاح کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در مراسم افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی رشت با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل این مرکز فرهنگی، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از این کتابخانه به عنوان مرکزی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه افتتاح این بنا جبران خطایی خواهد بود که در دهه‌های گذشته در پارک قدس شهر رشت رخ داده و همیشه مورد اعتراض مردم فرهنگ دوست گیلان بود، افزود: این پارک که محلی برای تفریح و رفاه و آسایش شهروندان بود مهمانسرای استانداری به عنوان مرکز حکومتی در پارک قدس ساخته شد که از آن زمان مورد اعتراض مردم واقع شده بود.

محمد باقر نوبخت با تأکید بر اینکه احداث ساختمان اداری در پارک خطای بزرگی بوده است، گفت: ساخت این کتابخانه به جبران این خطا تقدیم مردم فرهنگ دوست گیلان شد.

نوبخت با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی رشت محلی برای حضور فرهنگ دوستانی گیلانی به ویژه رشتوندان است، اضافه کرد: انتظار می‌رود با بهره برداری از این فضا سرانه کتابخوانی استان افزایش یابد.

در این مراسم همچنین پیمانکار و مشاور پروژه کتابخانه مرکزی رشت در خصوص عملیات اجرایی احداث و تهیه تجهیزات مکانیکی آن توضیحاتی ارائه کرد.

کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگ ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۲۰۰مترمربع، دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تاتر، سالن های جلسات، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، بخش ویژه گویا و بریل ویژه نابینایان، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل مادر و کودک، بخش ویژه سالمندان، بخش نگهداری نسخ خطی و چاپ سنگی، بخش دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی، گالری نمایشگاهی، بخش نجوم(آسمان نما)، بخش ویژه مطالعه محققان(vip)، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی و بازسازی کتاب‌ها و کافه کتاب و نمازخانه است.

کد خبر 617615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    16 0
    لااقل تصاویری از این کتابخانه رو منتشر می کردید.
  • کسری IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    17 2
    اوفففف بلاخره بعد از قرن ها